Stowarzyszenia e-Południe, Fundacja Lokalni oraz Jaworznicka Izba Gospodarcza ruszyły z projektem „Lokalni są fajni”, który ma zachęcić jaworznian do zakupu towarów i usług w mniejszych sklepach i placówkach. Atrakcyjna oferta towarowa i cenowa, bliskość, a przede wszystkim większe bezpieczeństwo zdrowotne, na jakie możemy liczyć w mniejszych punktach, powinny zachęcić wielu do zmiany przyzwyczajeń konsumenckich. Przedsięwzięcie w Jaworznie jest dla Stowarzyszenia e-Południe pilotażem, planowane jest rozszerzenie projektu na inne miasta.
Epidemia nie ustępuje. Mamy mniej swobód, co kilka dni rząd wprowadza kolejne obostrzenia. Znacząco ograniczono handel w dużych sklepach i galeriach, większość znajdujących się tam sklepów zamknięto. Tymczasem od lat wiele osób nie wyobrażało sobie zakupów, zwłaszcza w weekendy, w innych miejscach niż duże galerie i markety. Codziennie przewijały się przez każdą taką placówkę tysiące ludzi. Gdy epidemia szaleje, mimo zachowania rygoru higienicznego, ryzyko zakażenia w takim markecie jest znacząco większe. Nawet ze statystycznego punktu widzenia.
Nowe ograniczenia rządu nie oznaczają jednak, że nie zrobimy dziś zakupów – że nie kupimy butów, ubrań czy sprzętu niezbędnego w domu. Ze swą nadal szeroką ofertą czekają lokalni handlowcy i usługodawcy – w mniejszych sklepach i na targowiskach. U nich w pobliżu domu kupimy wszystkie niezbędne produkty.
– Nierzadko nie zdajemy sobie sprawy z ciekawej oferty lokalnych placówek handlowych. Do tej pory przegrywały one rywalizację z marketami i galeriami. Trudniej im było dotrzeć do klientów. Mniejsze budżety na marketing, ale i przyzwyczajenia klientów robiły swoje. Teraz chcemy to zmienić, czas na powrót do lokalności – mówi Mateusz Łętowski, prezes Jaworznickiej Izby Gospodarczej.
– Epidemia zmieniła nasz świat, mniej podróżujemy, wiele spraw załatwiamy on-line, częściej przebywamy w domu. Okazuje się, że wokół nas jest sporo dobrych firm, które – nawet mimo epidemii – pozostają do dyspozycji klientów. Stowarzyszenie e-Południe, skupiające małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych, poprzez swoją Fundację Lokalni oraz projekt Lokalni.pl zachęca do zainteresowania się ofertą sprzedawców i dostawców usług, którzy są obok nas. Oni najlepiej znają nasze potrzeby i będą z nami na dobre i złe – przekonuje Krzysztof Czuszek, członek zarządu Stowarzyszenia e-Południe.
Jaworznicka Izba Gospodarcza oraz Stowarzyszenie e-Południe promują lokalne sklepy i punkty usługowe. Ich adresy i informacje o ofercie znajdują się na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych organizacji. Portal jaw.pl do Świąt Bożego Narodzenia będzie publikował darmowo oferty lokalnych przedsiębiorców w postaci wpisów internetowych. Dodatkowo na specjalnej stronie internetowej https://jaworzno.biz – powstał internetowy katalog firm i usług, do którego można zapisywać się bezpłatnie.
Przygotowano również specjalny znaczek „LOKALNI są fajni”, który znajdzie się na placówkach pozostających, mimo epidemii, do dyspozycji klientów oraz na ich stronach internetowych.
Czytaj więcej i dołącz do akcji: