TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Świadczenia postojowe. Rzecznik MŚP pyta: Jak rozumieć „brak poprawy sytuacji materialnej”?

Jedna z organizacji zrzeszającej przedsiębiorców zwróciła się do rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców z wątpliwością dotyczącą rozumienia sformułowania „brak poprawy sytuacji materialnej”, aby uzyskać kolejne świadczenie postojowe. Rzecznik MŚP skierował zapytanie w tej sprawie do Jarosława Gowina.

Aby rozwiać wątpliwości rzecznik MŚP zwrócił się do wicepremiera i ministra rozwoju, pracy i technologii Jarosława Gowina z prośbą o objaśnienia prawne dotyczące prawidłowego rozumienia przesłanki „braku poprawy sytuacji materialnej” koniecznej do wykazania we wniosku o kolejne świadczenie postojowe.

Regulacje w tym zakresie mogą budzić poważne wątpliwości interpretacyjne, tym bardziej, że nie rozwiała ich Marlena Maląg, szefowa resortu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.


„Art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy o Rzeczniku MŚP wskazuje, że Rzecznik MŚP może występować do właściwych organów z wnioskiem o wydanie objaśnień prawnych, jeśli przepisy będące przedmiotem wniosku budzą wątpliwości w praktyce lub ich stosowanie wywołało rozbieżności w rozstrzygnięciach wydawanych przez właściwy organ administracji publicznej. Powyższe rozważania wskazują jednoznacznie, że dyspozycja art. 15zua ust. 3 Specustawy niestety kreuje wiele wątpliwości, które wymagają rozstrzygnięcia. Tym samym zwracam się z uprzejmą prośbą o wydanie objaśnień prawnych w przedmiotowym zakresie” – stwierdza we wniosku Rzecznik MŚP.

Źródło: Rzecznik MŚP

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze