Klienci mBanku otrzymali dość nietypowe powiadomienia. Trafiły one łącznie do kilku milionów użytkowników. Firma przeprasza i prosi, żeby nie klikać w wiadomości.
Użytkownicy aplikacji mobilnej mBank dzielą się w internecie zrzutami ekranu z nietypowymi powiadomieniami testowymi, które pojawiały się na ich urządzeniach.
mBank opublikował na twitterze komunikat, w którym przeprasza za błąd. Możemy w nim przeczytać: „Przepraszamy za wysłanie do Was testowych wiadomości push w aplikacji. Prosimy, nie reagujcie na nie. Klikanie w powiadomienia, powoduje spowolnienie działania aplikacji, Prosimy o chwilę cierpliwości. Mogą wystąpić również opóźnienia w połączeniach z call center”.
Krzysztof Olszewski, rzecznik prasowy mBanku poinformował Computerworld, że powiadomienia zostały wysłane łącznie do kilku milionów urządzeń, a ogromne zainteresowanie po stronie użytkowników klikających w komunikat spowodowało wyraźne spowolnienie całego serwisu transakcyjnego.
Rzecznik prasowy przyznał się do błędu. „Wysłaliśmy do klientów powiadomienia testowe, oczywiście niepotrzebnie. Przesłanie ich do kilku milionów użytkowników spowodowało zwiększoną liczbę logowań do serwisów banków, które w efekcie na chwilę zwolniły. Systemy bankowe jednak działają, a my raz jeszcze przepraszamy za ten błąd” – Krzysztof Olszewski, rzecznik prasowy mBanku
Jednocześnie przedstawiciel banku uspokaja klientów. Błąd w systemie wysyłania push upów nie oznacza, że ktoś mógł mieć nieautoryzowany dostęp do platformy mBanku. Taka sytuacja nie miała miejsca, a nietypowe powiadomienia to najzwyklejszy błąd przy pracy.
Źródło: Computerworld / Twitter