W Polsce najchętniej korzystamy z Messengera. Użytkownicy spędzają w nim średnio siedem godzin dziennie. Ponad dwie godziny użytkowania odnotowały WhatsApp, Discord i Telegram. A jak wygląda to w przypadku pozostałych komunikatorów?
Badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl w listopadzie 2022 r. pokazują, jak wyglądają decyzje użytkowników wobec wyboru komunikatorów i które przyciągają na dłużej.
Z Messengera we wspomnianym miesiącu skorzystało 21,89 mln polskich internautów. Dało mu to 73,69 proc. zasięgu. Użytkownicy spędzili w aplikacji średnio 7 godzin, 8 minut i 37 sekund dziennie. Drugi z komunikatorów koncernu Meta Platforms – WhatsApp był wyborem 15,42 mln osób. To 51,9 proc. zasięgu. Jednak użytkownicy korzystali z tego komunikatora znacznie krócej, bo średni spędzony w nim czas to 2 godziny, 49 minut i 59 sekund.
Z platformy Google’a takich jak Google Meet skorzystało 16,56 mln internautów. To 55,75 proc. zasięgu. Użytkownicy poświęcali im godzinę37 minut i 36 sekund. Discord miał tylko 5,18 mln użytkowników, co dało mu 17,45 proc. zasięgu. Jednak tutaj korzystający spędzili 2 godziny, 23 minuty i 28 sekund. Z Telegrama korzystało 2,13 mln internautów (7,16 proc. zasięgu), a czas na nim spędzany to 2 godziny 10 minut i 26 sekund średniego czasu.
Należąca do Microsoftu platforma Teams odnotowało 3,38 mln internautów. To 11,4 proc. zasięgu. Przyciągała średnio na 27 minut i 56 sekund. Zoom był wyborem 2,68 mln osób (9,03 proc. zasięgu), którzy spędzali tam 25 minut i 24 sekundy.
Duży wzrost odwiedzalności osiągnął ClickMeeting. W listopadzie miał on 1,44 mln użytkowników (4,85 proc. zasięgu). Spędzano na nim 19 minut i 12 sekund.
Aplikacja Viber miała 1,31 mln użytkowników ( 4,42 proc. zasięgu), którzy poświęcili jej godzinę 10 minut i 9 sekund. Natomiast aplikacja Signał byłą wyborem 1,12 mln osób (3,76 proc. zasięgu) spędzających na niej 47 minut i 36 sekund przeciętnego czasu.
Źródło: wirtualnemedia.pl