YouTube podjęło walkę z fake newsami. W 2019 r. testowało różne rozwiązania w Brazylii i Indiach, a teraz przyszła pora na USA.
Użytkownicy portalu YouTube, gdy wpiszą w wyszukiwarkę hasło, ujrzą niebieski pasek z napisem independent fact check (weryfikacja faktów przez niezależne źródła). W tym miejscu pojawią się odnośniki, czy poszukiwana przez nich informacja jest potwierdzona naukowo, czy nie.
Dodatkowo, wyświetli się, która z organizacji zweryfikowała fakty, a także można będzie przejść do odnośnika na dany temat.
Do sprawdzania prawdziwości newsów zostały zaangażowane: The Washington Post Fact Checker, PolitiFact, FactCechk.org oraz The Dispatch.
Warto dodać, że w serwisie TweakTown opublikowano raport wyników sprzedaży reklam w serwisie YouTube. Wzrost przychodów z reklam emitowanych w serwisie wyniósł o 33 proc. więcej w porównaniu do ubiegłego roku. Firma zarobiła na nich 4,028 miliarda dolarów.
Źródło: dobreprogramy.pl