Twój Internet patronuje akcji pomagającej dzieciom…

1

Twój Internet objął patronat nad jednym z teamów Złombola. Kibicuj z nami wyprawie, zobacz jak możesz pomóc dzieciom! ZŁOMBOL jest wyprawą samochodów produkcji komunistycznej o orientacyjnej wartości pojazdu do 1000zł i ma na celu uzbieranie środków pieniężnych na zakup rzeczy dla domów dziecka.

W latach 2007-2008 celem wyprawy było Monako, w 2009 roku zdobyliśmy koło podbiegunowe, w 2010 aż 121 aut wystartowało do Istambułu a w 2011 roku pojechało niemal 130 ekip aby odwiedzić Loch Ness w szkockich Highlands. Złombol 2012 dotarł do Olimpii: Katowice – Archaia Olympia, a edycja 2013 aż na NORDKAPP! W tym  roku ZŁOMBOL jadąc przez Czechy, Słowację, Węgry, Słowenię, Włochy, Monaco i Francję planuje dotrzeć do Lloret de mar w Hiszpanii.
Uczestnicy rajdu zbierają pieniądze charytatywnie na dzieci z Domów Dziecka poprzez sprzedaż powierzchni reklamowej na swoich pojazdach. Każda załoga musi pozyskać darczyńców, aby osiągnąć wymagany regulaminem minimalny próg finansowy darowizn dla dzieci, inaczej nie jest dopuszczana do startu. Załogi jadą wyłącznie na swój koszt, wszelki sponsoring jest zakazany.

Magazyn Twój Internet patronuje ekipie SiemionTeam na ZŁOMBOLu!!!

Dopuszczalne są dodatkowe darowizny, bez sprzedaży powierzchni reklamowej. Całość wpłat od darczyńców przekazywana jest na cel imprezy – czyli prezenty dla dzieci z Domów Dziecka!
Wspierające akcje firmy lub osoby mogą wykupić powierzchnie na startujących samochodach i umieścić tam logo firmy, obrazki, zdjęcia. 100% uzbieranych środków będzie przekazana na zakup potrzebnych rzeczy dla dzieci z domów dziecka. Drużyny pokrywają koszt wyprawy i zakupu pojazdów we własnym zakresie. Wszelkie inne koszty jak strona www są pokrywane prywatnie przez organizatorów imprezy.
Darczyńcy po za dobrym uczynkiem i waszymi pomysłami mogą cieszyć się dużym zainteresowaniem medialnym: TVN, TVP3, Teleexpres, TVN Turbo, TV Silesia, Gazeta Wyborcza, Dziennik Zachodni, Dziennik Polska, EchoMiasta, Metro, Classic Auto, RMF FM, Antyradio, Radio Eska, Wirtualna Polska, KMH, Interia!
W roku 2007 podczas I edycji rajdu zostało zebrane ponad 15 000,00, za które zostały zakupione sprzęty RTV i AGD, zabawki, wyposażenie wnętrz dla dzieci z domów dziecka. W roku 2008 uzbierane zostało blisko 40 000 zł, w 2009r blisko 44 000 zł, w 2010 ponad 170 000 zł, w 2011 roku ponad 230.000 zł w roku 2012 pond 340.000 z, a w zeszłym 302 738,73 zł. Dzieci dostały m.in. sprzęt komputerowy, gry, programy edukacyjne, TV, pościele, rowery i akcesoria rowerowe, zabawki, artykuły plastyczne i wiele innych rzeczy, które wywołały uśmiech na ich twarzach.

Dołącz do nas i wspieraj ZŁOMBOL:

Wpłaty należy kierować:
Fundacja Nasz Śląsk im. Gen. Jerzego Ziętka
KRS 0000198194, NIP 954-246-81-70
Subkonto Zlombol: 72 1050 1214 1000 0023 2153 3859
Tytuł: Zlombol 2014 Siemion Team

Załoga Siemion Team 2014:
Sebastian Kachel, Michał Lekston, Adam Rak

PLNOG 13 – tylko do północy niższa cena!

0

Niższa cena jeszcze tylko do końca dnia. Tylko do północy możecie zdobyć wejściówki w cenie 799,00zł netto.

Czasu nie zostało wiele, dlatego przypominamy w skrócie, co czeka na Was na wrześniowej edycji PLNOG:

  • na najbliższą edycję wybiera się już ponad 550 osób,
  • przedstawicieli branży ICT i ISP. Liczba uczestników rośnie z dnia na dzień
  • spotykamy się 29 września w Krakowie w Hotelu Galaxy
  • zakończyliśmy CfP, więc śledźcie naszą stronę i profil na Facebooku, gdzie niebawem opublikujemy pierwszych prelegentów
  • będziemy mówić o najgorętszych tematach związanych z VPN, LTE, DNS, DDoS, Data Center, IPv6, Cloud i innych. Szczegółowe tematy już wkrótce
  • podczas tej edycji będziemy się bawić jeszcze lepiej, niż w marcu!

Pula biletów w niższej cenie kończy się już dzisiaj – macie czas tylko do północy.

Czekamy na Was!
Załoga PLNOG

www.plnog.pl

www.facebook.com/PLNOG

Przeczytaj, zanim klikniesz „Otwórz”!

Czekasz na ważną przesyłkę, a może jedynie przeglądasz swoją skrzynkę elektroniczną? Uwaga, możesz stać się ofiarą cyberprzestępców! Tym razem w niebezpieczeństwie znajdują się klienci Poczty Polskiej, do których został wystosowany mail z zainfekowanym załącznikiem. Według ekspertów z laboratorium ESET, podobnych wiadomości wykryto już ponad piętnaście tysięcy!

Elektroniczny list wygląda niewinnie. Nikt nie spodziewa się, że otwierając wiadomość od Poczty Polskiej, stanie się równocześnie adresatem infekcji systemu. Zawiera ona informacje o wysłaniu przesyłki, kwocie pobrania oraz terminie odbioru paczki. Bezwiednie ściągamy załącznik, łudząco podobny do faktury, i w ten sposób instalujemy w naszym komputerze złośliwe oprogramowanie. A dalej już tylko gorzej. Po uruchomieniu zagrożenia, automatycznie dodany zostaje wpis do rejestru. W ten sposób już przy każdym starcie systemu zagrożenie uruchamia się na nowo. Co istotne, kontaktuje się ze zdalnym serwerem w oczekiwaniu na polecenia pobrania pliku, przesłania danych lub aktualizacji do najnowszej wersji.
Ważnymi informacjami na temat metod działań przestępców podzielił się Pan Kamil Sadkowski, analityk zagrożeń z ESET:
Zagrożenie zbiera dane w systemie ofiary, m.in. informacje o systemie operacyjnym i użytkowniku systemu, a także ciasteczka z popularnych przeglądarek internetowych oraz dane logowania do skrzynek mailowych. Następnie wszystkie zebrane dane, loginy i hasła przesyła na zdalny serwer.
Zagrożenie oznaczono jako Win32/PSW.Papras.CK, które nie jest zresztą pierwszym tak zidentyfikowanym zagrożeniem. Już rok wcześniej eksperci ESET spotkali się z podobnym oszustwem, które działało podobnie jak te wysłane w imieniu Poczty Polskiej. Dlatego Internauto, bądź czujny! Nie wszystkie przesyłki warto otwierać. A jeżeli to coś ważnego, to przecież „Listonosz zawsze dzwoni dwa razy”…
Źródło: www.eset.pl

Cała prawda o zasięgu sieci komórkowych…

0

Za sprawą danych opublikowanych przez Cyfrowy Polsat bodaj pierwszy raz widać jak na dłoni, jakie jest pokrycie obszaru kraju usługami sieci komórkowych, jak daleko firmy docierają z usługą mobilnego Internetu i o ile słabszy jest ich sygnał w pomieszczeniach. Krajowe LTE dostępne jest na nieco ponad 17 proc. obszaru kraju, pomijając ograniczenie propagacji sygnału w budynkach.

Szczegółowe dane o zasięgu sieci mobilnego Internetu operatorów komórkowych w kraju to dziś jeden z tematów tabu. Telekomy chętnie udzielają informacji na ten temat w konkretnym ujęciu: mówią o odsetku mieszkańców Polski, którzy mogą znaleźć się w zasięgu ich usług, czyli o tzw. „zasięgu w populacji”. Skrywają zaś informacje o tym, jaka część obszaru Polski jest w zasięgu broniąc się, że nie sprzedają usług „polom, lasom i jeziorom”. Nie publikują też informacji o różnicy w zasięgu usługi „w pomieszczeniu” i „na zewnątrz” budynków.
Cenne dane
Tym cenniejsze są dane opublikowane przez Cyfrowy Polsat, właściciela Polkomtela, operatora sieci Plus. Z prospektu emisyjnego satelitarnej platformy można się dowiedzieć, jak (według stanu na koniec grudnia 2013 roku) wyglądał zasięg sieci Polkomtela w podziale na poszczególne technologie. To o tyle ważne informacje, że Plus uważany jest za dostawcę usług o najlepszych tzw. parametrach pokryciowych (zasięg geograficzny).
Co więcej, dane Polkomtela upublicznione przez platformę pokazują właśnie różnice między zasięgiem sieci telekomów w budynkach biurowych i mieszkalnych, a zasięgiem, jaki mają użytkownicy po opuszczeniu murów swoich firm i mieszkań.
Operatorzy starają się zaradzić sytuacji i proponują użytkownikom wzmacniacze sygnału. Orange Polska wprowadził ofertę z femtokomórkami – „Ekstra Sygnał” – dla małych i średnich firm. Polkomtel i Cyfrowy Polsat mają w ofercie dla klientów indywidualnych dodatkowe urządzenia.
Nie tylko LTE
Różnice zasięgowe widać także w przypadku sieci 3G. Nie u Polkomtela, ponieważ tę firmę wspiera spółka Aero 2 należąca do tego samego właściciela, ale u Orange Polska już tak.
W końcu 2013 roku sygnał sieci 3G Orange docierał do 90,24 proc. Polaków w ujęciu „na zewnątrz”, ale w ujęciu „w pomieszczeniach” do 78,1 proc. Z kolei w ujęciu geograficznym, obszarowym, 3G Orange było dostępne na 70,8 proc. powierzchni Polski „na zewnątrz'”, ale wewnątrz budynku spadało do 45,8 proc. obszaru kraju.
W przypadku P4 (Play) bez uwzględnienia roamingu krajowego, zasięgi wyglądały następująco: dla 2G – 88,57 proc. w populacji, 67,88 proc. geograficznie, dla 3G – 80,82 proc. w populacji 60,39 proc. według powierzchni kraju.
Wyścig trwa
Wyniki zasięgowe Polkomtela wspieranego przez grupę Midas (tego samego właściciela) to najlepsze wyniki w kraju. Pozostali trzej operatorzy komórkowi dopiero modernizują sieć 3G i stawiają nadajniki z LTE. Orange Polska i T-Mobile Polska (choć ten ostatni usług komercyjnie jeszcze nie uruchomił) w końcu ub. r. docierały z sygnałem LTE do 16 proc. Polaków. Dziś można szacować, że jest to 30-35 proc. w ujęciu “na zewnątrz” (do końca roku ma urosnąć do 65 proc.), i oznacza to, że usługa jest dostępna na dużo mniejszym obszarze kraju. Jakim – telekomy nie ujawniają.
Źródło: www.rp.pl

Unia przyśpiesza szybki Internet!

10 lipca Komisja Europejska uruchomiła inicjatywę „Łączność w społeczeństwach” (Connected Communities), której zadaniem jest pomoc regionom i miastom w ich działaniach związanych z rozwojem sieci szerokopasmowych.

Wybrana zostanie pewna liczna projektów, które odnoszą się do szybkich łączy szerokopasmowych. Unia udzieli wsparcia w realizacji tych projektów. Spośród wszystkich propozycji wybrane zostaną te najlepiej opracowane, którym przyznany zostanie priorytet przy przyznawaniu „pomocy technicznej” („Łącząc Europę”). Wszystko to jest owocem współpracy pomiędzy Komisją Europejską a Bankiem Światowym.
Wytypowane projekty mogą liczyć na pomoc w zakresie wstępnej oceny planu rozwoju sieci, a dzięki współdziałaniu z Bankiem Światowym, w zapewnieniu opracowania modeli biznesowych. Europejski Bank Inwestycyjny zatroszczy się natomiast o fundusze. Jest o co walczyć, bo w ramach planu do 2020r., przygotowano budżet w wysokości 453 mld euro!
Unia ma wobec nas spore plany. Zgodnie z Europejską Agendą Cyfrową, do 2020r. wszystkie gospodarstwa domowe w Unii Europejskiej mają być podłączone do Internetu za pomocą łącz szerokopasmowych o prędkości 30Mb/s, a połowa z nich będzie miała zapewnione łącza o prędkości co najmniej 100Mb/s!
No dobrze, ale jak to wygląda w praktyce? Dotychczasowe inwestycje w rozwój łącz okazały się dość skromne. Obecnie jedynie 64% gospodarstw w UE ma dostęp do Internetu o prędkości 30Mb/s, a zaledwie 3% dysponuje połączeniem o prędkości 100Mb/s. Najgorzej sytuacja wygląda oczywiście w obszarach wiejskich i tych słabo rozwiniętych gospodarczo. Na tych terenach jedynie 18% mieszkańców może cieszyć się szybszym Internetem.
By nie narażać Polski na zwrot unijnych pieniędzy, warto zastanowić się nad przedstawieniem swojej inicjatywy. Wszystkie pomysły i plany dotyczące projektów należy zgłosić Komisji Europejskiej do 15 października 2014r. Tylko najlepsze pomysły uzyskają dostęp do konkretnych form wsparcia. Działaj szybko, a już 1 listopada dowiesz się, czy Komisja wybrała właśnie Twój projekt!
Źródło: www.uke.gov.pl, www.europa.eu

Spotkanie Liderów 2014 już we wrześniu!

10 września 2014 roku w hotelu Sheraton w Warszawie odbędzie się Spotkanie Liderów: Sieci Szerokopasmowe oraz Inwestycje Infrastrukturalne. Wydarzenia odbędą się symultanicznie jako platforma dyskusji koncentrującej się na wypracowaniu wspólnej wizji modernizacji Polski i stworzenia długofalowych podstaw rozwoju kraju.

Spotkanie jest połączeniem, organizowanej z dużym sukcesem od kilka lat konferencji Sieci Szerokopasmowe oraz nowej inicjatywy – Forum Inwestycji Infrastrukturalnych. Holistyczne podejście do wyzwań w zakresie realizacji inwestycji, umożliwia udział w projekcie kluczowych przedstawicieli sektorów: energetycznego, telekomunikacyjnego, drogowego, kolejowego i budowlanego, jak również regulatorów oraz reprezentantów administracji centralnej i lokalnej. Dyskusja w gronie decydentów stwarza możliwość faktycznego przełożenia wizji i zamierzeń nie tylko na konkretne decyzje inwestycyjne, lecz również na rozwiązania prawne i systemowe tworzące system polskiej infrastruktury, ze szczególnym naciskiem na sieci szerokopasmowe.
Efektem debat będą rekomendacje przedstawiane najwyższym władzom w Polsce, pokazujące dobre praktyki i najlepsze rozwiązania w zakresie budowy infrastruktury, przyczyniając się do polepszenia warunków inwestycyjnych w naszym kraju.
Gwarantem wysokiego poziomu merytorycznego konferencji są Rady Programowe wydarzeń, działające pod przewodnictwem Prezesa Mariusza Grendowicza – Polskie Inwestycje Rozwojowe (Forum Inwestycji Infrastrukturalnych) oraz Prezesa Piotra Muszyńskiego – Orange Polska (Sieci Szerokopasmowe).
Więcej informacji na stronie – Sieci Szerokopasmowe i Forum Inwestycji Infrastrukturalnych

Kontakt:

[magz_one_half] Kwestie merytoryczne oraz współpraca:
Aneta Pernak,
Dyrektor Działu Produkcji Projektów Strategicznych
MM Conferences S.A.
T: +48 22 379 29 18
K: +48 791 989 886
e-mail: a.pernak@mmcpolska.pl [/magz_one_half]
[magz_one_half_last] Kontakt dla mediów:
Magdalena Kopańska
p.o Kierownik Działu Marketingu
MM Conferences S.A.
T: +48 22 379 29 03
K:+48 883 972662
e-mail: m.kopanska@mmcpolska.pl [/magz_one_half_last]

Najlepsi przyjaciele – Pani TV i Pan WWW

W ramach realizacji jednego z głównych celów statutowych, Związek Pracowników Branży Internetowej IAB Polska wspomógł rozwój edukacji, przeprowadzając (już po raz drugi!) projekt badawczy „TV + WWW = razem lepiej”.

Jak można się łatwo domyślić, głównym tematem była synergia Internetu z tradycyjnymi mediami. IAB Polska zaadaptowała tę sprawę od swoich brytyjskich kolegów, którzy omówili zagadnienie już w 2008 roku, w opracowaniu „TV & Online: Better Together”. Pierwsze badanie na gruncie polskim miało miejsce w 2011 roku. Jednak już po trzech latach, w związku z dynamicznym rozwojem TV i WWW, IAB zdecydowało się odświeżyć swoje spostrzeżenia, powtarzając badanie.
W związku ze zmianą wykorzystywanych technologii, zmienił się też sam konsument. Z badania wynika, że aż 83% to tzw. multi-screeners (czyli osoby, które korzystają z wielu ekranów jednocześnie). Zdecydowana większość z nich – bo aż 79% – to osoby, które współkonsumują Internet i telewizję. Znając preferencje konsumenta, zapewne łatwiej będzie do niego dotrzeć.
Nie musimy się także martwić, że w obliczu tak dużej ekspansji Internetu, popularny TV odejdzie do lamusa. Wciąż regularnie oglądamy ukochane seriale i najnowsze wiadomości ze świata (stając się także biernym odbiorcą szeregu reklam). Nie wyobrażamy sobie także życia bez Internetu. Bo czym byłby bez niego nasz smartfon i tablet?
Badanie pokazuje, że TV i WWW nie tylko nie są wrogami, ale uzupełniającymi się przyjaciółmi. Gdy my – multi-screeners – odczuwamy zmęczenie, włączamy telewizję. Może nam służyć jako forma rozrywki po trudnym dniu, a czasem jako przyjemny „szum” podczas pracy przy komputerze. To w Internecie rozpościeramy skrzydła, jesteśmy naprawdę aktywni, aktywni online. Niewiele z nas potrafi skupić się na obu nośnikach w tym samym czasie.
I żeby nie być gołosłownym – przypadek z życia. Pisząc ten artykuł, czynnie korzystam z dobrodziejstw Internetu. Jak sądzicie, czy wyłączyłam telewizor?
Źródło: IAB Polska

Tylko do północy możesz aplikować na prelegenta PLNOG!

0

Call for Papers jednej z największych w Polsce konferencji poświęconych branży ICT i ISP dobiega końca. Jeszcze tylko do północy czekamy na Wasze zgłoszenia!

Co trzeba zrobić, by we wrześniu stanąć na krakowskiej scenie?
1. Przygotuj tytuł prezentacji na wybrany przez Ciebie temat związany z:

  • VPN
  • LTE
  • DNS
  • DDoS
  • Data Center
  • IPv6
  • Cloud
  • lub podobnych

2. Opisz krótko, o czym będzie Twoja prezentacja.
3. Prześlij zgłoszenie na adres cfp@plnog.pl. Jako tytuł podaj “PLNOG13 – Call for Papers”
Zgłoszenie CfP nie zajmie więcej, niż 15 minut.
Zgłoszenie zostanie ocenione przez Radę Programową PLNOG. O wynikach poinformujemy mailem. W razie akceptacji zgłoszenia, skontaktujemy się w celu dopracowania szczegółów. Więcej informacji na temat CfP znajdziecie na naszej stronie internetowej.
Wolisz usiąść po drugiej stronie sceny?
Zarejestruj się już dzisiaj – niższa cena wejściówek obowiązuje do końca lipca!

Załoga PLNOG

www.plnog.pl
www.facebook.com/PLNOG

Kim są piraci i za co płacą?

Do czego służy smartfon, tablet – wie każdy. W jakich celach ich używamy? Tutaj opinie są różne. Według niektórych organizacji zbierających opłaty na rzecz twórców (takich jak ZAiKS czy ZPAV), mogą stać się źródłem nielegalnych dochodów. Powielając i rozpowszechniając utwory, pozbawiamy twórców potencjalnych zarobków.

By uchronić przed tym autorów, powstał tak zwany „podatek od piractwa” (czyli opłaty reprograficzne). Płacą go wszyscy, którzy nabywają urządzenia kopiujące i czyste nośniki. Oznacza to, że decydując się na zakup pustych płyt CD, odtwarzacza MP3 a nawet kartki papieru, nie płacimy jedynie za urządzenie. Automatycznie doliczony zostanie wspomniany podatek, który może wynosić od 1 do 3 proc. ceny wartości naszego zakupu.
No dobrze, ale jak od papieru do drukarki przeszliśmy do najnowszego smartfona? To nie pierwsze innowacje. Już w ubiegłym roku ZAiKS oraz inne organizacje proponowały rozszerzenie opłat na urządzenia takie jak:

  • telewizory  posiadające funkcję nagrywania na pamięć wewnętrzną lub na nośnik zewnętrzny,
  •  kamery i aparaty fotograficzne z funkcją nagrywania,
  • komputery przenośne, tablet, notbook, netbook, palmtop, ipod, ipad.

Ile pieniędzy pozostawimy w kasie sklepu elektronicznego, o tym już wkrótce zadecyduje Ministerstwo Kultury.  Musi rozważyć nie tylko rację twórców, ale i producentów, którzy narażeni zostaną na dodatkowe koszty w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych rocznie! Jak uporają się z tym problemem? Bez trudu przekonamy się o tym obserwując ceny oferowanych sprzętów…
Chociaż opłata reprograficzna jest ważnym elementem walki z piractwem, pozostaje pytanie: czy rozszerzanie jej na dość drogie jak na polskie warunki urządzenia, takie jak smartfon i tablet, jest dobrym pomysłem?
Każdy z nas jest potencjalnym piratem. Tylko jak zareagowałby na to taki Czarnobrody? Z tym lepiej uważać. Rozwścieczony odgórnymi opłatami, mógłby przypadkiem zgłosić sprawę do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej…
 Źródło: Puls Biznesu

Dołącz do PLNOG w najniższej cenie!

0

500 osób pojawi się na jesiennej edycji PLNOG – dołącz do nich jako uczestnik lub prelegent

Do kolejnej edycji konferencji PLNOG zostało jeszcze 3 miesiące, a już teraz wejściówki nabyło pół tysiąca osób! To świadczy tylko o tym, że PLNOG to bardzo ważne wydarzenie w kalendarzu branży ICT.
Jeszcze tylko przez miesiąc macie szansę zdobyć wejściówki na PLNOG13 w niższej cenie 799zł i dołączyć do grona naszych gości. Zarejestruj się już dziś – TUTAJ.
Twoje miejsce jest na scenie?
Dołącz do grona prelegentów PLNOG – na aplikacje czekamy do 21 lipca. Poszukujemy osób chcących podzielić się wiedzą techniczną na tematy technologii sieciowych, rozwiązań operatorskich oraz przykładów wdrożeń tych technologii.
Jeśli Ty lub ktoś z Twoich znajomych jest ekspertem z zakresu:

  • VPN
  • LTE
  • DNS
  • DDoS
  • Data Center
  • IPv6 Cloud
  • i innych

Czekamy na Was w Krakowie! Szczegóły Call for Papers znajdziecie na naszej stronie.

Do zobaczenia!
Załoga PLNOG

www.plnog.pl
www.facebook.com/PLNOG