Coraz rzadziej zdarza się, że internet dostarczany jest do klientów końcowych po kablu. Coraz mniej użytkowników do połączenia z siecią używa też komputera stacjonarnego. Przybywa urządzeń mobilnych takich jak laptopy, tablety i smartfony. Tym samym odpowiedzialność operatora za jakość sieci nie może kończyć się na wspomnianym wyżej kablu. Coraz większym problemem dla małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych jest jakość sieci WiFi.
Klienci końcowi, poza grupą specjalizującą się w graniu, w zdecydowanej większości korzystają z urządzeń przenośnych. Coraz częściej nawet nie posiadają one możliwości wpięcia kabla RJ45. Świat wokół nas się zmienia. Dostrzeżenie konieczności ewolucji swojej firmy z pewnością daje przewagę konkurencyjną.
Przy pracy nad projektem Lokalni.pl, którego największym beneficjentem mają być MiŚOT-y, zespół słuchał i zbierał dane. Z przeprowadzonych badań jednoznacznie wynika, że największy i jednocześnie najczęstszy problem, jaki pojawia się na linii operator – klient, dotyczy zasięgu sieci bezprzewodowej. Wielu spośród MiŚOT-ów uzna w tym miejscu, że ten problem ich nie dotyczy, bo on przecież dostarczają internet światłowodowy do gniazdka. To już klienta problem, że ma w swoim domu piętra i ściany i jak ma ochotę, to może sobie pociągnąć po tym domu kable i wszędzie podłączać się do kabla, jeśli nie chce tracić na jakości.
Czy aby na pewno? Jeśli ten sam operator chce świadczyć usługi na wysokim poziomie (a skoro inwestuje ogromne pieniądze w rozbudowę sieci, to można założyć, że chce), po prostu nie może się odciąć od klienta w miejscu, gdzie zgodnie z umową kończy się jego odpowiedzialność za dosył sygnału – czyli w gniazdku.
Taka postawa oznacza tyle, że właśnie sobie operatorze zapewniłeś niezadowolonego klienta, który ferment swojego niezadowolenia będzie siał dalej po sieci, niczym wirus roznoszony drogą mailową. Jednemu i drugiemu można zapobiec.
Korzyści z Mesh
Rozmowy wiele wnoszą i tak jest też w tym przypadku. Grupa MiŚOT przygotowała rozwiązanie dla małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych. To system Mesh od Huawei, który jest już dostępny w sklep.misot.pl. System ten jest genialny w swej prostocie. Wystarczy włączyć, wpiąć do prądu i wpisać hasło do WiFi, by jakość sygnału w lokalu takiego niezadowolonego użytkownika uległa widocznej poprawie.
Co staje na drodze sygnału WiFi, to dla małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych oczywista oczywistość. Dla klientów już niekoniecznie. Jeśli dla takiego przykładowego użytkownika idealnym miejscem na router jest garaż, pralnia czy półka oddzielona od urządzenia mobilnego dodatkowo lodówką, telewizorem i akwarium, to trudno będzie go przekonać do tego, że jest to złe położenie. W nowszych domach centrum kablowe sieci często znajduje się w pomieszczeniu gospodarczym, co jest zupełnie w porządku pod warunkiem, że na każdym piętrze domu lub za zbrojonymi ścianami dodatkowo znajdą się urządzenia ten sygnał wspomagający. To tu pojawia się pole do popisu doradcy, który uświadomi klientowi, że to nie jest kwestia tego, co w gniazdku, a tego, co w powietrzu, a odpowiedzią na te wszystkie troski jest system Mesh.
– System znany i lubiany, ale nie sprzedawany ze względu na wysoką cenę, która tworzy barierę zaporową. Grupa MiŚOT chce wesprzeć małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych i w tym zakresie. System od Huawei jest pierwszym, jaki udostępniamy w sklepie, negocjujemy i czekamy na dostawy kilku innych rozwiązań tego typu, tak by każdy mógł wybrać coś dla siebie. Dostępna będzie trochę wyższa półka jakościowa, jak i bardziej budżetowa. Dodatkowo indywidualnie możemy rozmawiać o wydłużeniu terminu płatności, a nawet dzierżawy urządzeń, wszystko po to, by dać MiŚOT-om możliwość zwiększenia swojej konkurencyjności – mówi Paweł Białas, dyrektor ds. rozwoju w Grupie MiŚOT.
Jeśli pokażemy klientowi korzyści, jakie niesie za sobą wydanie kilku złotych miesięcznie więcej za podniesienie jakości domowej sieci, w zdecydowanej większości będą wdzięczni za rozwiązanie problemu. Nie każdego da się zadowolić, trzeba jednak próbować. W kwestii związanej z WiFi nie możemy dłużej kończyć naszej odpowiedzialności na gniazdku.
Promocja na zjeździe
Na najbliższym Lokalnym Zjeździe MiŚOT będziemy również rozdawać plakaty informacyjne na temat działania sieci WiFi w domu, które będą do odebrania w specjalnie przygotowanym do tego celu miejscu.
Specjaliści z działu handlowego Grupy MiŚOT odpowiedzą na wszystkie pojawiające się pytania i zachęcają do kontaktu: handlowy@misot.pl, lub sklep@misot.pl.
Czytaj także: