TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

UOKiK wszczyna postępowanie przeciwko UPC Polska

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko UPC Polska. Operator naliczał wysokie koszty rozwiązania umowy przed zakończeniem. A UOKiK ma wątpliwości co do zasadności tych naliczeń.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajmuje się rozpatrzeniem skarg klientów, którzy informowali o naliczaniu przez UPC Polska wysokich opłat za wypowiedzenie umowy przed terminem. Według doniesień przewyższają one sumę opłat abonamentowych. Oznacza to konieczność zapłaty sumy wyższej, niż wynikałaby z opłacania co miesiąc usługi UPC do końca umowy. Wszystko przez wyliczenia pomijające ulgę, która była przyznawana klientom przy podpisywaniu umowy na warunkach promocyjnych.

Teraz UOKiK wszczął postępowanie przeciwko UPC Polska, które ma sytuację wyjaśnić. Chociaż operator przy wypowiedzeniu przez klienta umowy ma prawo pobrać opłatę. Jednak nie może nie uwzględniać przy wyliczeniu ulg, które zawierała umowa.

W przypadku stwierdzenia naruszenia zbiorowych interesów konsumentów UOKiK może nałożyć na operatora usług karę do 10 proc. obrotu.

Jednocześnie UOKiK informuje, że prowadzi także powstępowania wobec Netii i Vectry. Sprawdza w nich czy operatorzy zastrzegają opłaty za wypowiedzenie umowy przez konsumentów wyższe od wysokości abonamentu.

Źródło: businessinsider.com.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze