Komisja Europejska i unijne organy ochrony konsumentów poinformowały, że Google ma dwa miesiące na ulepszenie sposobu prezentowania wyników wyszukiwania lotów i hoteli w Internecie oraz wyjaśnienie, w jaki sposób je klasyfikuje. W przeciwnym razie na giganta mogą być nałożone sankcje.
Najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka internetowa od dawna była obserwowana przez organy ochrony konkurencji i grupy konsumenckie na całym świecie w zakresie praktyk biznesowych, co w niektórych przypadkach skutkowało wysokimi grzywnami.
Najnowsze skargi koncentrują się na cenach usług Google Flights i Google Hotels.
Prezentowane w wyszukiwarce ceny powinny obejmować opłaty lub podatki, które można obliczyć z góry, podczas gdy ceny referencyjne stosowane do obliczania promowanych rabatów powinny być wyraźnie identyfikowalne.
Komisarz UE ds. sprawiedliwości Didier Reynders powiedział: „Konsumenci z UE nie mogą być wprowadzani w błąd, korzystając z wyszukiwarek do planowania wakacji. Musimy umożliwić konsumentom dokonywanie wyborów na podstawie przejrzystych i bezstronnych informacji”.
Agencje poinformowały również Google, aby zrewidował standardowe warunki sklepu Google Store, ponieważ niektóre przypadki wykazały, że przedsiębiorcy mają więcej praw niż konsumenci.
Źródło: euractiv.com