TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Transformacja cyfrowa wpływa na konsumentów

Już prawie 80 proc. z nas robi zakupy online. Transformacja cyfrowa sprawia, że konsumenci mają coraz więcej możliwości. Jednocześnie istotne jest, by zapewnić im odpowiednią ochronę interesów i umożliwić świadome podejmowanie decyzji zakupowych.

O wpływie transformacji cyfrowej na klientów rozmawiano podczas konferencji „Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości” zorganizowanej przez Konfederację Lewiatan.   Konferencję otworzyli Mourad Taoufiki –  Country Manager Amazon Poland, Pedro Oliveira – director Legal Affairs Department BusinessEurope i Łukasz Wroński –  dyrektor departamentu ochrony zbiorowych interesów konsumentów UOKiK.

W trakcie paneli panelu „Zmiany prawne w zakresie prawa konsumenckiego w Polsce. Nowe rozdanie w relacjach konsument vis-a-vis sklepy internetowe” analizowano zmiany prawne i ich wpływ na pozycję konsumentów.

– Celem tych wszystkich zmian jest wyrównanie przewagi, którą przedsiębiorcy mają nad konsumentami – zauważył Michał Herde, prezes Oddziału Warszawskiego, Federacja Konsumentów.

Wyzwaniem jest pogodzenie innowacyjności z bezpieczeństwem kupujących online. Ważne, by stworzyć warunki, w których podejmowali oni będą świadome decyzje i ułatwić im dochodzenie swoich praw.

– Dzięki dyrektywie Omnibus nastąpi zwiększenie ochrony konsumentów. Klienci powinni czuć się bezpieczniej. Ważne będzie informowanie przez firmy o obniżkach cen towarów – mówiła Anna Gulińska, radca prawny, Counsel, Dentons,  Prawo konkurencji.

Jakub Stefański –  Head of Product Amazona mówił o tym, że obecnie 77 proc. Polek i Polaków kupuje online. Wiele osób ma już za sobą ten pierwszy zakup przez internet, co może ich zachęcić do kolejnych zakupów wykonywanych tą drogą. Istotne jest zatem utrzymanie zaufania do e-commerce i dalsze inwestycje w innowacje, by zakupy online były bezpieczne i satysfakcjonujące dla klientów.

– Zmiany w ochronie praw konsumentów są rewolucją.  Biznes sobie z nimi poradzi, ale musi się nauczyć funkcjonować w nowej rzeczywistości. To będzie wymagało od przedsiębiorców ogromnego wysiłku, uczulania pracowników, że wzrośnie liczba reklamacji – stwierdził Krzysztof Witek, senior associate w zespole prawa konkurencji i ochrony konsumentów kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.

Źródło: lewiatan.org

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...

Programy CAD – projektuj bez ograniczeń z ZWCAD

ZWCAD 2024 to intuicyjne i kompleksowe oprogramowanie CAD, które umożliwia użytkownikom tworzenie precyzyjnych rysunków...