Brand Finance Global 500 Report zawiera zestawienie najcenniejszych i najszybciej rozwijających się marek świata. W tym roku marką, która rozwija się najszybciej, został uznany TikTok.
Według Brand Finance Global 500 Report TikTok rośnie w tempie 215 proc. rocznie. Pozwala mu to na zajęcie pozycji lidera na liście najszybciej rozwijających się marek. Jego wartość potroiła się w rok, by osiągnąć 59 mln dolarów. A to z kolei daje mu 18. Miejsce na liście marek najcenniejszych.
TikTok wyszedł też poza pierwotną bazę odbiorców czyli Generację Z przekraczając miliard użytkowników. Przyczyniły się do tego partnerstwa strategiczne jak np. sponsoring turnieju EUFA Euro 2020. Jest najczęściej pobieraną aplikacją w sklepie Google Play na Androida i App Store.
– Aby móc konkurować na ewoluującym rynku, platformy inwestują w swoje marki – od pozyskiwania treści po doświadczenia użytkowników. Meteoryczny wzrost TikTok jest tego dowodem – marka przeszła drogę od względnej niewiedzy do międzynarodowej sławy w ciągu zaledwie kilku lat i nie wykazuje oznak spowolnienia – stwierdza David Haigh, prezes i dyrektor generalny Brand Finance.
Za najsilniejszą markę na świecie została uznana służąca do komunikowania platforma WeChat. Uzyskała ocenę AAA+ z wynikiem 93,3 punktów na 100 możliwych.
Platformy mediowe takie jak Disney, Netflix czy YouTubie także odnotowują wzrost. Disney o 11 proc. do 57,0 mld dolarów, Netflix o 18 proc. do 29,4 mld dol, a YouTube 38 proc. do 23,9 mld dol. Wzrost odnotował też Spotify – 13 proc. do 6,3 mld dolarów.
Marką najcenniejszą po raz kolejny został Apple. Jego wycena to aż 355 miliarda dolarów. To najwyższa wartość marki kiedykolwiek odnotowana w Brand Finance Global 500 Report.
Na drugim miejscu jest Amazon z wynikiem 350,3 mld dolarów (wzrost o 38 proc.). Google odnotował wzrost o 38 proc. do 263,4 mld dolarów.
Facebookowi udało się w tym roku przekroczyć barierę 100 mld dolarów osiągając 101,2 mld.
Źródło: wirtualnemedia.pl