Telewizja Światłowodowa wkracza na rynek

438

Premierowa odsłona marki Telewizja Światłowodowa została zaprezentowana przez EVIO podczas dorocznego Kongresu operatorów i ekspertów usług płatnej TV , który miał miejsce w Krakowie w dniach 29-30 października. Nowa marka promuje nowoczesną technologię światłowodową, dzięki której oferta usług multimedialnych lokalnych operatorów kablowych i ISP będzie znacząco konkurować z dużymi platformami telewizji cyfrowej.

Telewizja malowana światłem
Telewizja Światłowodowa rusza z początkiem listopada. Wspierać będzie ponad 100 lokalnych sieci światłowodowych na terenie Polski. Grupą docelową są abonenci, którzy oczekują niezawodnego dostępu do wszystkich usług multimedialnych u jednego operatora.
Tym co wyróżnia nową markę jest wykorzystanie najbardziej zaawansowanej na rynku technologii jaką jest światłowód, który już dziś umożliwia dostarczenie Internetu ponad 3 razy szybszego od łączy sieci kablowych (DOCSIS), ponad 10-krotnie szybszego od łączy telefonicznych (xDSL) oraz prawie 20-krotnie od Internetu LTE. Należy przy tym pamiętać, iż możliwości te będą z czasem znacząco wzrastać, tym bardziej, że wykorzystanie technologii FTTH nie przekracza w Polsce 0,65 %.
Mariusz Filipiak, Prezes Zarządu EVIO Polska: „Jesteśmy przekonani, iż Telewizja Światłowodowa zmieni mapę polskiego rynku płatnej telewizji. Wykorzystanie światłowodów otwiera przed nami nowe możliwości, dzięki którym lokalni operatorzy będą mogli zaoferować abonentom najszybszy Internet wraz z najwyższej jakości usługą telewizji cyfrowej. Bogata i atrakcyjna cenowo oferta pakietowa to narzędzie silnie lojalizujące abonentów, niezbędne do dynamicznego rozwoju każdej lokalnej sieci”.
W celu zwiększenia konkurencyjności i prowadzenia spójnej komunikacji ogólnopolską markę uzupełniono o Internet Światłowodowy oraz Telefon Światłowodowy, które jeszcze mocniej podkreślają najnowocześniejszą technologię, za pomocą której mali i średni operatorzy dostarczają usługi do abonentów.
rsz_alvernia_studios_miejsce_gali
Kompleksowa multimedialna oferta
Nieograniczonej prędkości Internetu towarzyszy obraz TV w jakości Full HD oraz stabilność transferu, jak również brak technicznych limitów dotyczących liczby udostępnionych kanałów TV. Telewizja Światłowodowa oferuje dzisiaj ponad 240 kanałów, w tym ponad 80 w jakości HD. Do końca 2015 roku planowane jest dodanie 16 nowych kanałów, w tym HBO i Cinemax.
Technologia światłowodowa pozwala również na wykorzystane innowacyjnych rozwiązań takich jak możliwość oglądania treści TV na urządzeniach mobilnych, a w niedalekiej przyszłości także możliwość równoczesnego nagrywania kilku kanałów jednocześnie, czy przechowania nawet do 500 godzin nagranych programów. Cenioną usługą jest multiroom, dzięki której kontent TV będzie dostępny na dowolnej liczbie urządzeń w domu a w przypadku wybranych kanałów również poza nim. W zakresie usługi dostępu do Internetu, światłowód nie wprowadza ograniczeń znanych z innych technologii kablowych i bezprzewodowych, gdzie używanie łącza przez kilka osób w jednym czasie powoduje zauważalne spowolnienie transferu zwłaszcza przy wysyłaniu danych.
rsz_gala_swiatlowodowa
Trzy filary „świetlnej telewizji”
Bogata oferta multimedialna i światłowodowa jakość to nie są jedyne cechy wyróżniające nową markę. Założenia wprowadzenia jej na rynek i zbudowania mocnej pozycji w branży opierają się na trzech wytycznych:
1. Edukacja w zakresie technologii światłowodowej
2. Promowanie pakietów usług światłowodowych operatorów lokalnych.
3. Promowanie nowych sieci światłowodowych
Przekaz kampanii edukacyjnej będzie się koncentrował na podkreśleniu zalet innowacyjnej technologii i jej nieograniczonych możliwości. Celem jest przekonanie zarówno operatorów, jak i abonentów do wykorzystania już dziś rodzących się perspektyw. W ramach planowanych działań, operatorzy mogą liczyć na wsparcie w marketingu oraz w aktywnej sprzedaży lokalnych usług, jak również przy opracowaniu strategii i założeń komunikacyjnych. EVIO dostarcza edukacyjne materiały wideo na temat technologii światłowodowej, tradycyjne materiały reklamowe w postaci ulotek, plakatów, roll-up’ów, gadżetów oraz dedykowaną strona internetową www.telewizjaswiatlowodowa.pl, również promującą tą nowoczesną technologię. W 2016 roku wsparcie przełoży się na udział w kampaniach outdoorowych oraz eventach lokalnych.
Bartek Wicijowski, Dyrektor ds. Sprzedaży EVIO Polska: „Premiera nowej marki to dla branży spora niespodzianka. Nasza rola w tej grze jest jasno określona, bo zależy nam, również pod kątem naszego biznesu, na edukacji rynku w zakresie najnowocześniejszych technologii oraz na aktywnym wsparciu lokalnych operatorów. Partnerzy EVIO mogą liczyć na nasze zaangażowanie w promowaniu ich usług dostarczanych za pomocą światłowodu i budowaniu przekazu dla abonentów.”
rsz_kongres_telewizji_swiatlowodowej
Prezentacja założeń nowej marki i korzyści jakie niesie dla operatorów lokalnych zostanie przedstawiona dwukrotnie w Serocku zarówno na konferencji INET Group 5-go listopada, jak również na konferencji KIKE 26 listopada br.