Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że wygrał z T-Mobile w sądzie. Nałożona na początku 2024 r. na operatora kara w wysokości 25 mln złotych została utrzymana. Nałożono ją za wprowadzanie klientów w błąd poprzez kampanie reklamową „1200 GB za darmo przez rok”.
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał grzywnę nałożoną na T-Mobile Polska przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd poinformował o wygranej sprawie na platformie X.

Sprawa dotyczy grzywny nałożonej na początku w 2024 r. za kampanię reklamową „1200 GB za darmo przez rok”. Zdaniem UOKiK wprowadzała ona konsumentów w błąd. Kwota, która zapłacić ma operator telekomunikacyjny jest niebagatelna, bo aż 25 mln zł.
UOKiK ukarał T-Mobile za wprowadzającą w błąd kampanię
O samym nałożeniu na T-Mobile kary pisaliśmy już w 2024 r..
Grzywnę nałożył na przełomie 2023 i 2024 roku prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Problemem była kampania oferty pre‑paid „1200 GB za darmo przez rok” w T-Mobile Polska. Jej elementy pojawiły się na bilbordach, citylightach, bankomatach i terminalach płatniczych. Reklamy wyświetlano w języku polskim oraz ukraińskim.
UOKiK stwierdził, że posługiwanie się hasłem „1200 GB za darmo na rok” wprowadza konsumentów w błąd. W rzeczywistości oferta dotyczyła aktywowania 12 pakietów po 100 GB każdy. Od razu widać, że nie było to po prostu 1200 GB na rok, ale 1200 GB klient otrzymywał w sumie w kolejnych transzach.
W dodatku tylko pierwszy otrzymywał od razu po aktywacji promocji. Kolejnych 11 pojawiało się dopiero po dniu odnowienia oferty „Bez limitu L” za 30 zł lub „Bez limitu XL” za 39 zł. W dodatku informacja drobnym drukiem dotyczyła tego, że aktywacja odbywa się jedynie po doładowaniu konta kwotą nie mniejszą niż 35 zł.
Czyli 11 pakietów zależnych było od regularnych wpłat, co nijak nie mieści się zdaniem UOKiK w ramach oferty „za darmo”. Poza tym nie każde doładowanie gwarantowało aktywacją kolejnych pakietów.
Zamiast 1200 GB za darmo na rok klient otrzymywał co miesiąc 100 GB po dokonaniu konkretnej opłaty. W sumie kwota, którą trzeba było zasilać kartę wynosiła co najmniej 420 zł. Tę informację doczytali tylko dociekliwy klienci sprawdzający wszystkie dopiski drobnym drukiem.
Dlatego UOKiK uznał, że kampania wprowadza w błąd i ukarał T- Mobile grzywną w wysokości 25 mln zł. Co teraz podtrzymał sąd.
Orzeczenie sądowe jest ostateczne, ale T-Mobile Polska może odwołać się do sądu drugiej instancji.
Źródło: UOKiK, xcom/UOKiKgovPL, Wirtualne Media
Czytaj także: