Click to Pay. Tak nazywa się rozwiązanie do dokonywania płatności za zakupy w internecie za pomocą kilku kliknięć. O rozpoczęciu przygotowań technicznych do wdrożenia tej usługi poinformowały firmy: American Express, Discover, Mastercard i Visa.
Rozwiązanie to będzie dostępne w krajach takich jak Arabia Saudyjska, Australia, Brazylia, Hongkong, Irlandia, Kanada, Katar, Kuwejt, Malezja, Meksyk, Nowa Zelandia, Singapur, Wielka Brytania i Zjednoczone Emiraty Arabskie, a jego udostępnienie planowane jest także w kolejnych miejscach.
W Polsce wdrożenie Click to Pay nastąpi w późniejszym czasie. Mastercard będzie nadal rozwijać swoją strategię płatności w handlu cyfrowym w oparciu m.in. o portfel cyfrowy Masterpass, a także usługę Mastercard Digital Enablement Service (MDES) for Merchants – umożliwiającą tokenizację kart zapisywanych przez duże sklepy e-commerce w tzw. Card-on-File.
Click to Pay to metoda, która eliminuje konieczność wpisywania numerów kont, kart i innych informacji podczas płatności. Jest ono wzorowane na działaniu terminali w sklepach stacjonarnych, gdzie jedno urządzenie akceptuje wszystkie rodzaje kart.
Źródło: pb.pl