TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Sprawozdanie z działalności Prezesa UKE za 2020 r.

Zostało opublikowane sprawozdanie z działalność Prezesa UKE w roku 2020. Wynika z niego, że w ubiegłym roku podjęto mniej interwencji na rzecz konsumentów. Jednak pojawiło się więcej porad udzielanych telefonicznie.

W 2020 r.  Prezes UKE podejmował interwencje 2044 razy. To mniej niż w roku 2019, gdzie tych interwencji było 2410.

855 rozpatrywane były wnioski w postepowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu (ADR). Było ich mniej niż w 2019 r., gdy to wniosków pojawiło się 1024.

Prezes UKE udzielił też 396 porad w ramach bezpośrednich konsultacji i odpowiedział na 2 149 zapytań konsumenckich.

W 2020 r. aż 46 proc. wniosków ADR i 65 proc. wniosków o interwencję  przesłano w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego UKE i platformy e-PUAP. Zapytania w formie elektronicznej stanowiły 90 proc. wszystkich przesłanych w 2020 r.

UKE udzielił też ponad 21 tysięcy porad telefonicznych. To aż o 7 tysięcy więcej niż w roku poprzednim. Wynika z tego, że w 2020 roku chętniej do UKE zwracano się za pośrednictwem telefonu.

Najczęstsze problemy, które były zgłaszane to te dotyczące faktur i opłat – 20 proc., nienależytego wykonywania usług – 15 proc., rozwiązania umowy – 11 proc. oraz po 8 proc. zgłoszeń związanych z zawarciem umowy i przeniesieniem usługi.

W 2020 roku wydłużył się średni czas załatwienia spraw przez UKE. W stosunku do 2019 roku o dwa dni w przypadku interwencji i o 1 dzień w przypadku postępowań ADR i zapytań.

Przy interwencji czas oczekiwania na rozwiązanie wynosił 24 dni, przy postępowaniu ADR – 25 dni. A na odpowiedź na zapytanie trzeba było czekać 5 dni.

W ramach przeprowadzonych interwencji i postępowań ADR w 2020 r. Prezes UKE odzyskał na rzecz konsumentów 604 569,42 zł.

Raport do pobrania na stronie:
https://bip.uke.gov.pl/sprawozdania/sprawozdanie-prezesa-uke-za-2020-r-,19.html

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...

Programy CAD – projektuj bez ograniczeń z ZWCAD

ZWCAD 2024 to intuicyjne i kompleksowe oprogramowanie CAD, które umożliwia użytkownikom tworzenie precyzyjnych rysunków...