TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Sprawa zmowy Google i Facebooka w sądzie federalnym

Sąd federalny w USA nakazał ujawnienie szczegółów zmowy między Google i Facebookiem. Dotyczy ona reklam. Firmy w porozumieniu między sobą starały się zniszczyć konkurencję.

Google walczyło po skardze antymonopolowej wniesionej przez prokuratora generalnego Teksasu Kena Paxtona w 2020 r. Firma przede wszystkim nie chciała upublicznienie treści skargi. Argumentowała to poufnością informacji biznesowych w nich zawartych i tym, że ich ujawnienie jej zaszkodzi.

Orzeczenie sędziego to porażka Google – jak podaje “New York Times”.

W pozwie jest informacja o tym, że Google skontaktował się z Facebookiem w 2017 roku, gdy platforma stała się rywalem reklam online. Porozumienie dotyczyło przekazywania Facebookowi „informacji, szybkości i innych korzyści” na aukcjach reklam. W rewanżu miało nastąpić wycofanie się sieci społecznościowej z konkurencyjnych zagrożeń.

Paxton wraz  9 innymi prawnikami generalnymi wnoszącymi pozew uznali, że to element szerszych działań. Mają one na celu utrzymywać Google na szczycie reklamy online.

Google i Facebook zaprzeczały wykroczeniom.

Chociaż początkowo utajniano szczegóły na wniosek Google, to sędzia okręgowy Stanów Zjednoczonych dla Południowego Okręgu Nowego Jorku – Kevin Castel uznał, ze Google nie uzasadnił wystarczająco takich żądań.

Teraz Paxton ma złożyć skargę bez zmian wymaganych przez Google.

Peter Schottenfels, rzecznik Google’a odmawia komentarza w tej sprawie.

Także Facebook odmawia komentowania postanowienia sędziego. Jednak zaprzecza zarzutom postawionym przez Paxtona.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze