W Sejmie przeszła poprawka mająca zmienić podejście do tzw. robocalls, czyli automatów dzwoniących z ofertami do konsumentów. Nowelizacja prawa zapowiada walkę z tymi irytującymi połączeniami.
Robocall wykonywany jest przez automatyczny autodialer, a rozmowa prowadzona tak, aby rozmówca nie wiedział, że rozmawia z botem.
Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta została zaproponowana przez posłankę Lewicy Marcelinę Zawiszę. Automatyczne systemy służące do reklamowania dóbr i usług mogą zatem stać się zakazane przez prawo.
Zakaz ma dotyczyć nie tylko marketingu bezpośredniego, ale również niezamówionej informacji handlowej.
Posłanka Zawisza dodaje: – Zajmował się tym wcześniej Urząd Komunikacji Elektronicznej, ale tylko dwie sprawy zakończyły się uiszczeniem kary.
Ofiarami automatycznych sprzedawców padali najczęsciej seniorzy, którzy nie zdawali sobie sprawy, że nie rozmawiają z telemarketerem.
Źródło: nowymarketing.p