Ruchy w sieci 23,9 mln internautów

23
pexels pixabay

Według badania Mediapanel w Polsce jest 29,2 mln internautów. Codziennie z sieci korzysta 23,9 mln użytkowników. To dane pochodzące z badania internetu w marcu 2021 roku.


Dane Mediapanel wskazują, że przeglądarkowy Facebook stracił sporo użytkowników w marcu. Ich liczba spadła do 21,54 mln w stosunku do 21,75 mln w lutym. Natomiast zasięgi osiągnęły 73,8 proc, a w lutym było to 75 proc. Efektem tego jest spadek na szóste miejsce najpopularniejszych wydawców.

Przed nim znalazła się Grupa Allegro ze wzrostem odwiedzających z 21,04 do 22,9 mln. Także wirtualna Polska, której liczba użytkowników osiągnęła 21,93 mln (wzrost o 0,49 mln) oraz Ringier Axel Springer Polska ze wzrostem z 21,22 do 21,87 mln.

Wzrosty w marcu w stosunku do danych z lutego zanotowała większość wydawców. Jest to spowodowane także tak prozaiczną rzeczą jak miesiąc o 3 dni dłuższy niż poprzedni.

W marcu nastąpił wzrost także stron i aplikacji Google. Miały one 28,4 mln użytkowników co dało 97,6 proc zasięgu. Youtube natomiast osiągnął wynik 25,65 mln odwiedzających i 87,9 proc. zasięgu.

Pośród nadawców telewizyjnych najlepiej wypadł Polsat. Ma to też związek z przejęciem w połowie 2020 roku Grupy Interia.

Marzec to dla Polsatu wynik 20,51 mln internautów i 70,3 proc. zasięgu. Grupa TVN w tym okresie miała 14,21 mln użytkowników i 48,7 proc. zasięgu. A Grupa TVP 10,23 mln użytkowników i 35 proc. zasięgu.

Strony i aplikacje Eurozetu to obiekt zainteresowania 12,97 mln  internautów. Pozwoliło to na osiągnięcie 44,4 proc zasięgu. Serwisy i aplikacje Grupy RMF miały 38,1 proc. zasięgu dzięki  11,11 mln użytkowników.

Dane z komputerów pokazują podobne proporcje. Witryny i aplikacje Google to 22,39 mln internautów i 76,7 proc. zasięgu, Youtube – 16,54 mln użytkowników i  56,7 proc zasięgu, a Facbook i tutaj odnotował spadek do 15,57 mln osób (z 15,71 mln) i dało to do 53,4 proc. zasięgu.

Zmiany pozycji odnotowały Netflix i Grupa Allegro. Pierwszy  po osiągnięciu 5,71 mln wyprzedził Instagram (5,32 mln), Grupa Allegro po wzroście do 13,94 mln (z 12,46 mln) przesunęła się przed Grupę Wirtualna Polska.

Grupa Google w obszarze smartfonów i tabletów miała 25,92 mln internautów i 88,8 proc. zasięgu. YouTube w tym samym zakresie osiągnął 23,29 mln użytkowników. Serwisy i aplikacje Grupy Allegro to 19,68 mln osób i zasięg 67,4 proc.

Pośród przebadanych aplikacji mobilnych liderem okazuje się Allegro. Jego aplikacja osiągnęła 9,96 mln użytkowników. OLX to 5,65 mln, a Ipla – 2,68 mln osób.

Całe badanie znajduje się na stronie:https://media-panel.pl/pl/aktualnosci/wyniki-badania-mediapanel-za-marzec-2021/

Źródło: media-panel.pl, wirtualnemedia.pl