TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Prowadzisz biznes zdalnie? Koszty mieszkania odliczysz od podatku

Jeśli przedsiębiorca prowadzi w czasie pandemii firmę w mieszkaniu, to może to odliczyć w kosztach PIT. Do takich odliczeń zaliczają się czynsz, media i sprzęt. Teraz odliczy więcej niż przed koronawirusem.

Praca zdalna zmusiła także przedsiębiorców do przeniesienia się z biura w mieście do własnego domu czy mieszkania. Jednak dzięki temu w koszty mogą wliczyć wydatki na mieszkanie, a to obniży podatek.

– Osoby, które mają zarejestrowaną firmę w domu, ale przed pandemią działały głównie w terenie, rozliczały w kosztach z reguły niewielką część czynszu, prądu czy domowego internetu, np. 20 proc. Oczywiste jest, że teraz, gdy prowadzą cały biznes w domu, mogą zwiększyć wysokość odliczenia, nawet do 50 proc. – mówi Radosław Żuk, doradca podatkowy, partner w ECDP TAX.

Krajowa Izba Skarbowa potwierdza taki sposób odliczeń.

– Nie powinno być problemów w razie ewentualnej kontroli, każdy, kto prowadzi biznes zdalnie, widzi, że domowe opłaty, chociażby za zużycie prądu, są wyższe – podkreśla Grzegorz Ogórek, doradca podatkowy, starszy menedżer w PwC.

– Przedsiębiorca musi oszacować, jaką część mieszkania wykorzystuje na działalność, i na tej podstawie określić, jaki procent opłat może rozliczać w PIT – tłumaczy Artur Kowalski, doradca podatkowy i współwłaściciel kancelarii podatkowo-rachunkowej.

W celu odliczeń nie trzeba wydzielać na firmę osobnego pokoju i obliczać wydatków na tej podstawie. Może to być fragment pokoju lub inne jego części. Odliczyć można wszystkie wydatki związane z przestrzenią mieszkalną, która w czasie pandemii wykorzystywana jest do pracy. Także wydatki amortyzacyjne czy wydatki na nabycie mieszkania w części przypadającej na powierzchnię do biznesu.

– Osoby, które mają teraz biuro w domu, musiały też zainwestować w jego wyposażenie. Komputer, drukarkę, biurko, krzesło, szafę, papier czy spinacze. – Te wydatki też można rozliczać w kosztach – dodaje Artur Kowalski.

Takie odliczenia zostało wykorzystane np. przez informatyka, który do wideokonferencji kupił telewizor za 4,6 tys. zł. I chociaż telewizor może mu służyć także do celów prywatnych, to Fiskus zgodził się na rozliczenie go w kosztach pracy.

Źródło: www.rp.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...

Programy CAD – projektuj bez ograniczeń z ZWCAD

ZWCAD 2024 to intuicyjne i kompleksowe oprogramowanie CAD, które umożliwia użytkownikom tworzenie precyzyjnych rysunków...