„Nie ukończyłeś weryfikacji tożsamości”. To SMS, który może doprowadzić do całkowitego wyczyszczenia konta w Revolut. Rośnie liczba ataków phishingowych, które maja właśnie taki cel. Użytkownicy Revolut powinni zachować szczególną ostrożność.
CERT Orange Polska informuje o wzroście liczby ataków phishingowych wymierzonych w klientów Revolut. Wykorzystują sprawdzony schemat działania, którego pierwszym krokiem jest wysłanie SMS-a sugerującego konieczność pilnej weryfikacji tożsamości. Konsekwencja niewykonania wskazanych działań ma być blokada konta.
W SMS-ie znajduje się link, przez który ma odbyć się cały proces weryfikacji. Jak łatwo się domyślić, prowadzi on do strony jedynie przypominającej oryginalną stronę Revolut.
Atakujący próbują wyłudzić numer telefonu, PIN oraz selfie użytkownika, rzekomo w celu weryfikacji tożsamości. Ten zestaw danych wystarczy, by przejąć kontrolę nad kontem i wypłacić wszystkie zgromadzone środki – ostrzega CERT Orange.
Nie masz środków na koncie? I tak nie jesteś bezpieczny
Jeśli ktoś nie ma środków na koncie i może uznać, że to sprawia, że jest bezpieczny, to niestety tak nie jest. W takim przypadku przestępcy mogą próbować doładować konto za pomocą wcześniej skonfigurowanych metod płatności. Zwyczajnie dokonują przelewu z konta, z którego odbywały się wcześniejsze przelewy.
Dla ochrony swoich pieniędzy jedynym rozwiązaniem jest zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania wszelkich wiadomości sugerujących problemy z kontem i wymagających natychmiastowej reakcji. Oszuści stosują techniki manipulacyjne, które nakłaniają do szybkiego i nieprzemyślanego działania wywołując poczucie pilności wykonania weryfikacji.
W przypadku wątpliwości zawsze można skontaktować się bezpośrednio z obsługą Revolut poprzez oficjalną aplikację.
Źródło: warszawawpigulce.pl
Czytaj także: