Rodzina rozwiązań cyfrowego miejsca pracy – Netia Digital Workplace powstała w ramach rozwiązań ICT z linii NetiaNext. W ofercie znajduje się zestaw narzędzi ułatwiających i przyspieszających pracę z dokumentami w całym ich przebiegu – od przygotowania i edycji aż po e-podpis. Ma to również poprawić komunikację wewnątrz przedsiębiorstw.
– Presja czasu, żmudne wypełnianie dokumentów, to codzienność wielu pracowników umysłowych. A wcale tak być nie musi. Część czynności, np. uzupełnianie pozycji w szablonie dokumentu, może za nas zrobić robot. Później wystarczy taki dokument udostępnić na platformie, żeby cyfrowo go parafować – wyjaśnia Maciej Maciejewski, starszy kierownik produktów ICT w Netii.
W ramach Netia Digital Workplace pojawiają się trzy usługi (świadczone w modelu SaaS – Software as a Service):
- Netia Automation – zapewniające roboty softwareowe klasy RPA (Robotic Process Automation) pozwalające na zautomatyzowanie powtarzalnych czynności. Odciąża to pracowników, którzy mogą czas i energię wykorzystać do bardziej wymagających zadań, których nie da się przekazać maszynom. W rozwiązaniu położony jest nacisk na łatwość obsługi oraz samodzielność w programowaniu robotów przez pracowników. Rozliczanie usługi zaproponowane przez Netię dotyczy wykonanych czynności a nie liczby stanowisk.
- Netia Intranet – jest innowacyjną platformą, która usprawnia komunikację wewnętrzną oraz zarządzanie wiedzą. Ma to służyć zwiększeniu poziomu zaangażowania pracowników w organizację niezależnie od jej wielkości. Prowadzona za pośrednictwem intranetu komunikacja jest bardziej spersonalizowana i angażująca, a jej efekty można mierzyć dzięki gotowym i łatwym narzędziom niewymagającym wiedzy technicznej.
- Netia e-Podpis (powered by Autenti) – usługa upraszczająca i skracająca proces podpisywania dokumentów, co obniży koszty związane z ich przygotowaniem i przesyłaniem. Dokumenty podpisywane z wykorzystaniem platformy Autenti spełniają kryteria oświadczenia woli w formie dokumentowej w rozumieniu Art. 77(2) Kodeksu Cywilnego i rozporządzenia eIDAS. Dzięki temu są prawnie wiążące w polskim oraz europejskim obrocie gospodarczym.
Powstanie tych usług jest efektem współpracy z polskimi innowacyjnymi firmami technologicznymi. Dzięki nim praca ma być łatwiejsza i przyjemniejsza dla wszystkich w korzystającym z tego rozwiązania przedsiębiorstwie.
– Zyskamy nie tylko czas, który wykorzystamy na zadania wymagające kreatywności. Korzystając z nowoczesnego intranetu nie tylko szybko znajdziemy potrzebne informacje, ale też wygodnie zgłosimy np. swój pomysł rozwojowy – zapewnia Maciej Maciejewski.
Źródło: www.wirtualnemedia.pl