Ponad 90 proc. Polaków korzysta z serwisu YouTube

92
fot. Pixabay

24,6 miliona internautów w Polsce korzysta z serwisu YouTube. Średnio Polacy oglądają filmy na platformie 40 minut. Zamiast linearnej telewizji platformy wideo wybiera w Polsce 8 milionów osób.

Google po raz pierwszy zaprezentował wewnętrzne dane dotyczące oglądalności w Polsce, a także nowe narzędzia dla reklamodawców. Wynika z nich, że YouTube dociera do ponad 24,6 milionów (91 proc.) internautów w Polsce. Największy na świecie serwis wideo ma w naszym kraju już ponad 10 milionów widzów w przedziale 24-44 lat. W grupie osób dorosłych (powyżej 18. roku życia) – ponad 20 milionów. Średni dzienny czas oglądania YouTube w Polsce to ponad 40 minut.

Przedstawiono także dane, jakie treści są najczęściej oglądane. Od czerwca czas oglądania na YouTube w Polsce treningów cardio wzrósł o ponad 350 proc., lekcji matematyki o ponad 300 proc., filmów dotyczących gotowania o 150 proc., a roślin o 100 proc.

Z raportu wynika, że 8 mln Polaków nie ogląda telewizji. To tacy widzowie, do których dotarcie z reklamą telewizyjną jest bardzo trudne i kosztowne, ponieważ oglądają niewiele treści telewizyjnych (poniżej godziny dziennie). Alternatywą dla nich są platformy wideo, takie jak VoD czy YouTube.

YouTube przedstawił także nowe zasady umieszczania reklam. W połowie 2021 roku YouTube zmieni warunki użytkowania. Pojawią się reklamy audio, dedykowane tym użytkownikom, którzy korzystają z serwisu głównie do słuchania muzyki czy podcastów.
Z analiz Google wywnioskowano, że sporo osób nie ogląda, a korzysta z YT do słuchania muzyki i np. gra muzyka z platformy w jednej karcie, zaś użytkownik w tym czasie korzysta z innej. W związku z tym nie zobaczy, co ma mu do zaoferowania reklamodawca. Dlatego zostaną wprowadzone reklamy dźwiękowe, które będą trwały maksymalnie 30 sekund. Dla tych osób, które jednak chciałyby na nie popatrzeć, będzie w tym czasie wyświetlany albo jakiś obrazek (z pewnością z reklamowanym produktem/usługą) albo też prosta animacja.


Ponadto w warunkach użytkowania zmieniają się następujące punkty:
• restrykcje w rozpoznawaniu twarzy – użytkownik nie może zbierać ani publikować żadnych informacji, które pomogłyby w identyfikacji osób na klipie bez ich zgody,
• prawo do monetyzacji – YouTube zastrzega sobie prawo do czerpania korzyści z treści oraz reklam, które publikowane są na kanałach niebędących partnerskimi.

Źródło: Wirtualne Media / telepolis.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here