Od dzisiaj można robić zakupy na www.amazon.pl. Nad uruchomieniem platformy pracowano od stycznia tego roku.
Na początku 2021 r. Amazon rozpoczął pracę nad polską wersją platformy, która ma ułatwić zakupy klientom, a lokalnym biznesom pomóc w dotarciu do większej liczby odbiorców w kraju i zagranicą.
Amazon jest największym sklepem internetowym na świecie. W swojej ofercie ma marki własne, a także pochodzące od sprzedawców z innych dziedzin czy branż. Wcześniej Polacy mogli dokonywać zakupów na platformie poprzez niemiecką wersję sklepów online dostępnych również w języku polskim. Od dzisiaj mogą to robić przez całkowicie polską wersję platformy.
– Co prawda już od kilku lat polski konsument mógł relatywnie wygodnie kupować w spolszczonym Amazon.de, ale uruchomienie polskiej wersji to istotny krok w kierunku przyciągnięcia do platformy także polskich e-sprzedawców – komentował niedawno dla Business Insider Polska Robert Stolarczyk, prezes PromoTraffic.
W Polsce Amazon jest aktywny od 2014 r., jednak do tej pory działaność spółki to były centra logistyczne w Sadach pod Poznaniem, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina, na Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty), w Pawlikowicach koło Łodzi, w Łodzi, Okmianach koło Bolesławca i w Gliwicach, które zatrudniały ponad 18 tys. osób. W Gdańsku umieszczono dodatkowo biura Amazon Web Services (usługa chmurowa koncernu) i Centrum Rozwoju Technologii Amazon.
Teraz wejście Amazona na rynek e-commers w naszym kraju zmieni na nim dynamikę. Rodzime firmy mogą dzięki temu pozyskiwać nowych klientów, ale jednocześnie odbędzie się walka, w której mniejsze, niezależne sklepy mogą stracić w starciu z dużymi platformami. Głównymi konkurentami w tym segmencie są Allegro i EliExpres.
Źródło: Business Insider Polska, PAP
Czytaj także: