TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Aliexpress walczy o polski rynek e-commerce

Polacy najczęściej zakupy online robią na Allegro i AliExpress. Niebawem będzie to tez możliwe na Amazon.pl. To wciąż rosnący i rozwijający się rynek, więc jest o co walczyć. Dlatego AliExpress postanowiło zawalczyć o polskiego klienta, o czym napisała „Gazeta Wyborcza”.

Chociaż AliExpress jest w Polsce silną marką, to jednak ustępuje ona Allegro. Polska spółka ma 36,2 proc. rynku, a chińska zaledwie 3,1 proc. Jednak to nadal więcej niż ma RTV Euro AGD- 2,5 proc. czy Zalando – 1,7 proc. Teraz do podziału ma dołączyć Amazon co jeszcze zaostrzy walkę o klienta.

Główną przewagą AliExpress na rynku jest ciągle niska cena. Wchodząca w połowie roku unijna dyrektywa uszczelniająca podatek VAT ma wyrównać konkurencyjność w handlu, a to zmieni sytuację na niekorzyść chińskiego giganta. Zmianą, którą wywoła to w zakupach na platformie jest informowanie kupujących o ewentualnym podatku i cle, które trzeba będzie zapłacić przy odbiorze towaru.

Skoro AliExpress nie będzie już miało karty przetargowej w postaci niskich cen, to postanowiło zawalczyć o inne elementy, w których do tej pory przegrywało z konkurencją z kretesem. Przede wszystkim chodzi o czas dostawy. Allegro dzięki współpracy z InPost dostarcza swoje towary już w ciągu 1-2 dni roboczych. W ten sposób sprzedawanych jest nawet 80 proc. produktów. Chińska firma do tej pory dostarczała towary nawet w kilkadziesiąt dni. Teraz dzięki wybudowaniu w Polsce magazynów część towarów ma docierać do klienta nawet w 2-3 dni. A „Gazeta Wyborcza” pisze, że nawet 70 proc. towarów trafi do Polski w ciągu maksymalnie 15 dni już od wiosny 2021 roku.

Krokiem ku respektowaniu praw konsumenta Unii Europejskiej ma być także 14-dniowy okres możliwości odstąpienia od umowy bez podania żadnej przyczyny. Do tej pory zwrot towarów możliwy był jedynie w przypadku jego uszkodzenia w transporcie. W dodatku AlliExpress ma oferować też 24-miesięczny okres gwarancji na wszystkie towary sprzedawane za pośrednictwem platformy.

Źródło: Gazeta Wyborcza, PAP

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Nowy, uniwersalny kabel kanalizacyjny w xbest.pl

OPTIX Saver LSZH ZW-NOTKtsdDb UNMC301 to zewnętrzno-wewnętrzny kabel, będący uzupełnieniem rodziny wielotubowych, magistralnych światłowodów...

Czy Apple na Let Unfastened zaprezentuje funkcję edycji zdjęć opartą na AI?

Apple ma pracować nad funkcją edycji zdjęć, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Możliwe, że zaprezentuje...

Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT – stan prac

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy nowoczesnego Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT. Powstaje ono...

mObywatel 2.0 także dla przedsiębiorców

Prowadzenie małej firmy to wielkie wyzwanie. Dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, ale też trochę...