TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Płatny Facebook – ile trzeba zapłacić za miesiąc?

Meta wprowadza opłaty za korzystanie ze swoich flagowych produktów jak Facebook czy Instagram. Na razie oba są całkowicie darmowe, ale już niebawem to się zmieni. Za każdego konto na każdym urządzeniu będzie oddzielna opłata. Ile zatem trzeba będzie płacić za Facebooka czy Instagrama?

W najbliższym czasie na Facebooku i Instagramie pojawią się miesięczne opłaty za użytkowanie. Jest to związane z regulatorami w Unii Europejskiej. Już wcześniej wywierali naciski na Metę, by umożliwiła użytkownikom ich aplikacji rezygnację ze śledzenia i reklam. Ma być to jeden z elementów ochrony danych osobowych w Europie.

Teraz Meta przychyla się do tych wymagań, ale jednocześnie wprowadza opłaty za korzystanie z Facebooka i Instagrama. Opłaty ustalane dla Unii Europejskiej są w euro, co sprawia, że po przeliczeniu na złotówki w Polsce będzie to niemały koszt.

Ile będzie kosztować Facebook?

Planowane zmiany zamieszczono w dokumentach przesłanych do europejskich organów regulacyjnych. Europejscy użytkownicy będą mogli wybrać, czy chcą dotychczasową wersję Facebooka z reklamami i algorytmami śledzącymi czy wersję bez nich. W pierwszym wypadku korzystanie z Facebooka pozostanie bezpłatne. W drugim – będzie wiązało się z opłatami.

Opłata będzie zależna od tego, z ilu aplikacji korzystamy, na jakich urządzeniach i na ilu kontach. Najniższa cena miesięczna będzie wynosiła 10 euro czyli 46 zł. Tyle kosztuje wyłączenie reklam na Facebooku i Instagramie. Ale jedynie na urządzeniach stacjonarnych. Co z urządzeniami mobilnymi, na których ze wspomnianych aplikacji korzysta większość użytkowników?

Facebook i Instagram na urządzeniach mobilnych będzie droższy

10 euro to jednak cena za wyłączenie reklam i śledzenia na urządzeniu stacjonarnym i na jednym koncie. Każde kolejne konto to dodatkowa opłata. Wynosić ma 6 euro czyli około 28 zł.

Jeszcze droższe będzie wyłączenie reklam na urządzeniach mobilnych. W tym wypadku opłata za jedno konto będzie wynosić 13 euro czyli prawie 60 zł. Wynika to z prowizji pobieranej przez Google Play i App Store.


Kiedy pojawią się opłaty za Facebooka?

Jeszcze nie podano dokładnej daty, w której pojawią się opłaty za Facebooka i Instagrama. Dziennik „Wall Street Journal” przewiduje, że będzie to w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Według portalu Super Biznes zmiana ma pojawić się jeszcze w tym miesiącu.

Źródło: biznes.interia.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Nowy, uniwersalny kabel kanalizacyjny w xbest.pl

OPTIX Saver LSZH ZW-NOTKtsdDb UNMC301 to zewnętrzno-wewnętrzny kabel, będący uzupełnieniem rodziny wielotubowych, magistralnych światłowodów...

Czy Apple na Let Unfastened zaprezentuje funkcję edycji zdjęć opartą na AI?

Apple ma pracować nad funkcją edycji zdjęć, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Możliwe, że zaprezentuje...

Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT – stan prac

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy nowoczesnego Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT. Powstaje ono...

mObywatel 2.0 także dla przedsiębiorców

Prowadzenie małej firmy to wielkie wyzwanie. Dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, ale też trochę...