TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Patriotyzm zakupowy. “Polacy przeszli przyspieszoną lekcję dojrzałości społecznej”

Już od kilku lat Polacy chętnie kupują polskie produkty, a w sytuacji pandemii nastąpił wzrost. Co oczywiście bardzo cieszy.

Olga Walentynowicz z firmy PPL Koral w rozmowie z agencją informacyjną Newseria podkreśliła, że Polacy w tych trudnych czasach postanowili jeszcze bardziej wesprzeć lokalny biznes. “Ten patriotyzm zakupowy Polaków nigdy nie miał takiej skali jak teraz” – powiedziała Olga Walentynowicz.

Jak wynika z badania wykonanego w kwietniu dla marki Koral przez ARC Rynek i Opinia, przed wybuchem pandemii około połowa Polaków w czasie codziennych zakupów zwracała uwagę na pochodzenie produktów, a szczególnie uwrażliwieni na tę kwestię byli konsumenci powyżej 45. roku życia, wśród których odsetek ten sięgał 60 proc.

Połowa ankietowanych zaś zadeklarowała, że po zamknięciu szkół, restauracji i większości sklepów w galeriach handlowych oraz wprowadzeniu ograniczeń w przebywaniu poza domem zwraca większą uwagę na kraj pochodzenia produktów niż wcześniej. Częściej są to kobiety (57 proc.) niż mężczyźni (45 proc.).

“Ponad 60 proc. Polaków deklaruje chęć pomocy polskim firmom w czasie pandemii koronawirusa, a 90 proc. z nich ma już sposób na to, jak chce to zrobić, a mianowicie częściej kupować polskie produkty” – mówi Olga Walentynowicz. – “Można powiedzieć, że Polacy przeszli przyspieszoną lekcję dojrzałości społecznej, szczególnie ludzie w wieku 45+ i lepiej wykształceni chętniej decydują się na takie wsparcie dla firm, bo mają świadomość, że ich wybory decydują też o naszym wspólnym losie, o poprawie gospodarki naszego kraju”.

Konsumenci z jednej strony kierują się chęcią wsparcia polskich producentów, z drugiej strony są przekonani, że takie produkty są bezpieczniejsze od importowanych. Ekspertka ocenia, że takie nawyki zostaną z nami na dłużej, co nie znaczy, że Polacy zrezygnują z importowanych produktów.

Pozytywny trend można również zauważyć w wyborach użytkowników, jeśli chodzi dostawców internetu czy telewizji kablowej. Polacy przenoszą swoje usługi do lokalnych operatorów.

Źródło: Agencja Newseria

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Nowy, uniwersalny kabel kanalizacyjny w xbest.pl

OPTIX Saver LSZH ZW-NOTKtsdDb UNMC301 to zewnętrzno-wewnętrzny kabel, będący uzupełnieniem rodziny wielotubowych, magistralnych światłowodów...

Czy Apple na Let Unfastened zaprezentuje funkcję edycji zdjęć opartą na AI?

Apple ma pracować nad funkcją edycji zdjęć, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Możliwe, że zaprezentuje...

Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT – stan prac

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy nowoczesnego Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT. Powstaje ono...

mObywatel 2.0 także dla przedsiębiorców

Prowadzenie małej firmy to wielkie wyzwanie. Dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, ale też trochę...