Firma analityczna Sensor Tower opublikowała nowe prognozy dotyczące rynku aplikacji mobilnych. Są one w znacznym stopniu zadowalające. Wynika z nich, że pandemia koronawirusa tylko w nieznacznym stopniu odbije się negatywnie na tym segmencie.
Sensor Tower podaje, że w 2020
roku wydatki na aplikacje mobilne w sklepach Google Play i App Store wyniosą
102 mld dolarów. A to oznacza 20-procentowy wzrost. W 2024 roku wydatki w tym
segmencie osiągną poziom 171 mld dolarów.
Przed wybuchem pandemii analitycy przewidywali wzrost wydatków na poziomie 21 proc., więc spadek 1-procentowy nie jest powodem do zmartwień.
Analitycy zakładają, że w dalszej perspektywie wydatki na aplikacje mobilne będą systematycznie rosnąć. W rezultacie w 2024 r. mają wynieść w sumie 171 mld dol. po wzroście o 15 proc. w porównaniu z rokiem 2019. To wynik nieco gorszy od przewidywań sprzed pandemii koronawirusa, które zakładały kwotę 174 mld dol. w 2024 r.
Według tych prognoz w 2024 r. największy wzrost wydatków na aplikacje zanotuje App Store (115,4 mld dol.) po wzroście o 15,8 proc., z kolei w Google Play wydatki osiągną wysokość 55,5 mld dol., co będzie oznaczało wzrost o 13,2 proc.
Motorem wzrostów wydatków w segmencie aplikacji będą gry mobilne, ale ta tendencja nie zmienia się od lat. W 2020 r. w obu największych sklepach gracze wydadzą w sumie 72,6 mld dol., to więcej o 15,2 proc. w zestawieniu z rokiem 2019. Z kolei w 2024 r. wydatki na gry osiągną poziom 97,8 mld dol. i będą stanowiły 57 proc. wszystkich przychodów z aplikacji.
Analitycy snują pozytywną prognozę, jeśli chodzi o segment aplikacji mobilnych. Będzie to jedna z tych branż, która łagodnie przejdzie przez kryzys związany z koronawirusem.
Źródło: Sensor Tower