Obsługa infrastruktury w rzeczywistości mieszanej w Beyond.pl

149

Beyond.pl jest pierwszym Data Center w regionie CEE i pierwszą firmą w Polsce świadczącą usługę technicznej obsługi infrastruktury (Smart Hands), która wykorzystuje okulary mieszanej rzeczywistości Microsoft HoloLens 2.0.

Okulary HoloLens mogą być stosowane w różnych branżach.  Wykorzystują je naukowcy, projektanci, inżynierowie, lekarze i szefowie linii produkcyjnych. Teraz również specjaliści IT dzięki projektowi Beyond.pl. Dzięki technologii Microsoft firma pozwala klientom na zdalne zarządzanie zasobami IT i podgląd sprzętu z dowolnego miejsca, mogą współpracować z technikami Beyond.pl poprzez wirtualne sesje. Usługa Smart Hands przy wykorzystaniu HoloLens eliminuje barierę odległości od centrum danych, a przez to usprawnia czynności serwisowe.

– Powierzenie swojej infrastruktury zewnętrznemu operatorowi bywa wymagające, w szczególności jeżeli obiekt data center jest oddalony od siedziby firmy – mówi Wojciech Stramski, CEO Beyond.pl – Od teraz klient ma dostęp do swojej infrastruktury z dowolnej lokalizacji na świecie – z biura, z domu czy z hotelu na wakacjach. Stajemy się obiektem dostępnym 24/7 w czasie rzeczywistym z pełną transparentnością naszego procesu utrzymania infrastruktury.

Okulary HoloLens to także optymalizacja procesów zarządzania czy serwisowania infrastruktury IT oraz obsługi awarii z wykorzystaniem komunikacji elektroniczne. Nowe technologie nie tylko dostarczają jak najlepszych doświadczeń klientom. Przede wszystkim usprawniają procesy biznesowe, wyposażają pracowników w narzędzia, które podnoszą ich produktywność czy pozwalają kształtować innowacyjne modele biznesowe.

– Kluczową wartością, która wynika ze stosowania modelu chmury, a co za tym idzie wdrażania technologii takich jak HoloLens, jest możliwość bezpiecznego adresowania tych wszystkich wyzwań jednocześnie – zapewnia Paweł Jakubik, członek zarządu Microsoft.

Szczególnie w sytuacjach, gdy kontakty bezpośrednie są ograniczone, dzięki mieszanej rzeczywistości HoloLens klienci nadal mogą kontaktować się z technikami Beyond.pl, by kierować ich pracą wirtualnie. Zwiększa to wydajność pracy pozwalając za tym pośrednictwem wypełniać określone procedury IT czy zebrać stosowną dokumentację

– Z poziomu okularów można prowadzić rozmowę na komunikatorze, wykonać i przesłać zdjęcie, czy wymieniać się dokumentacją techniczną niezbędną do zaadresowania problemu – przekonuje Paweł Jakubik.


Co daje mieszana rzeczywistość?

Technologia ta przyspiesza i ułatwia realizację skomplikowanych zadań. Głownie w sytuacjach, gdy wymagają one współpracy między różnymi zespołami czy zaangażowania firm trzecich – dostawców podzespołów lub infrastruktury, którzy mogą znajdować się w znacznych odległościach. Zgranie dostępności różnych osób znajdujących się w różnych miejscach zawsze jest problematyczna, tym bardziej w sytuacji pandemii. Okulary HoloLens pozwalają na podłączenie się w czasie rzeczywistym i wspólną pracę bez przymusu dojeżdżania na miejsce.  A pracownicy Beyond.pl są oczami i rękami osób niezbędnych do wykonania zadania.

– Eliminując konieczność dojazdu do obiektów data center ograniczamy wydatki na delegacje specjalistów. Z drugiej strony stwarzamy możliwość optymalizacji pracy w ramach wewnętrznych zespołów IT . Ponadto, w obliczu pandemii i wprowadzanych restrykcji, możemy dostarczać usługi na niezmiennie wysokim poziomie i w bezpiecznych warunkach – przekonuje Wojciech Stramski.

Technologiczny krok w przyszłość  

HoloLens to połączenie technologii, obiektów cyfrowych i rzeczywistego obrazu. Pozwalają na płynną współpracę wszystkich tych elementów. Urządzenie odwzorowuje fizyczne środowisko wokół użytkownika i nakłada dane cyfrowe na obiekty świata rzeczywistego. Umożliwiają wykonywanie efektowych wizualizacji oraz przekazywanie wielowymiarowych informacji. Podczas wideokonferencji można „na żywo” korzystać z czatu, robić zdjęcia, przesyłać i edytować dowolne pliki, tekst, grafikę czy film. To wszystko prowadzi do dokładnego zrozumienia otoczenia bez fizycznej obecności w danym miejscu oraz poprawia efektywność współpracy wszystkich użytkowników.

– Pracując nad nowym modelem usługi zależało nam na tym, aby wsparcie techniczne Smart Hands było w pełni bezpieczne, a jednocześnie miało bardzo praktyczny wymiar. Dzięki HoloLens dostęp do najbezpieczniejszego obiektu data center w Europie, jedynego z potwierdzonym certyfikatem ANSI/TIA-942 Rated 4, staje się możliwy z dowolnej lokalizacji na świecie – podsumowuje Wojciech Stramski.

Przy takich możliwościach i zaawansowaniu ważne było też zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. System zapewnia dostęp do bazy danych tylko przez aplikację, a komunikacja jest szyfrowana protokołem SSL. Zabezpieczeniami  dodatkowymi jest też uwierzytelnianie aplikacji OAuth2 na podstawie tokenów JWT z regulowanym czasem sesji, a strumienie danych i multimediów są dodatkowo szyfrowane.

Z uwagi na wszystkie te możliwości i nowatorstwo rozwiązań technologicznych jakie niesie ze sobą rzeczywistość mieszana, także węzeł EPIX  e-Południe jest od niedawna w Beyond.pl. To jeden z elementów podnoszenia jakości usług i korzystania z najlepszych rozwiązań w danej dziedzinie.

Dzięki współpracy EPIX uruchomił trzecią lokalizację węzła wymiany ruchu internetowego w Polsce na terenie poznańskiego kampusu Data Center Beyond.pl. Nowa lokalizacja ma znaczenie strategiczne. Węzeł EPIX Poznań jest pierwszym w zachodniej części Polski i przejmie w dużej części obsługę ruchu internetowego na tym obszarze. Poprawia to szybkość przesyłu danych dla obecnych członków EPIX w pozostałych częściach kraju, którzy będą mogli ominąć transferowanie ruchu przez odległą Warszawę czy dalekie Katowice.

To też okazja dla MIŚOT-ów, które wcześniej nie korzystały z EPIX, by zakupiły łącza dostępu do treści większych operatorów w atrakcyjnych cenach.

– Życie w dobie pandemii sprawiło, że to właśnie etos technologiczny pomaga nam budować „nową rzeczywistość”, w której musimy się odnaleźć – mówi Satya Nadella, CEO, Microsoft. Okulary HoloLens i mieszana rzeczywistość to jeden z ciekawszych sposobów, by to zrobić. To technologiczny krok w przyszłość.

Źródło: https://news.microsoft.com/