TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Najpopularniejsze w e-commerce nadal Allegro. Amazon poza pierwszą dziesiątką.

Najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce niezmiennie jest Allegro. Korzysta z niego dwa razy więcej osób niż z drugiej platformy na liście – Aliexpress. To wyniki badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

W sierpniu 2021 r. Allegro (serwis www i aplikacje mobilne) odwiedziło 20,35 mln użytkowników. Stanowi to 61.24 proc wszystkich internautów w kraju. Daje to Allegro niezaprzeczalną pozycję lidera pośród platform e-commerce.

Na drugiej pozycji ulokowało się Aliexpress. Platformę odwiedziło 11,05 mln polskich internautów (33,26 proc zasięgu).

Na dalszych pozycjach na liście jest Media Expert – 9,39 mln internautów, Euro.com.pl (e-sklep sieci RTV Euro AGD) – 7,82 mln użytkowników, Empik -7,31 mln odwiedzających, Rossmanna – 7,15 mln internautów czy Vinted – 6,51 mln użytkowników.

Z należącej do grupy CCC witryny eobuwie  i aplikacji mobilnej skorzystało 5,43 mln użytkowników, z platformy internetowej Castoramy 5,22 mln osób, a ze sklepu internetowego Lidla – 4,78 mln.

W rankingu po raz kolejny nie pojawia się Amazon. Chociaż po uruchomieniu polskiej wersji platformy w marcu 2021 r. odwiedziło ją 2,91 mln osób (9,96 proc. zasięgu), to w kolejnych miesiącach serwis nie osiąga wyników, które pozwalają na znalezienie się w 10 najpopularniejszych platformach e-commerce w kraju.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze