TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Multimedia Polska z klauzulami inflacyjnymi i waloryzacyjnymi

Multimedia Polska wysyłają do abonentów e-maile o zmianach w warunkach umowy od 1 stycznia 2023 r. W nowych dokumentach znajdują się klauzule modyfikacyjne i waloryzacyjne. Pozwoli to na podnoszenie opłat w trakcie trwania umów.

Sieć kablowa Multimedia Polska została w 2020 r. przejęta przez Vectrę. Obecnie firma wysyła do klientów  informacje o nowych warunkach umowy. Pośród zmian znajdują się zasady rozwiązania umowy czy zwroty przyznawanych ulg, ale także klauzule modyfikacyjne i waloryzacyjne.

Prawo telekomunikacyjne nie pozwala na podnoszenie opłat w trakcie trwania umów na czas określony, jeśli w tych umowach nie znajdują się odpowiednie zapisy. W sytuacji podniesienie przez operatora opłaty klient ma wtedy prawo rozwiązać umowę bez żadnych opłat.

Klauzula modyfikacyjna zawarta w umowach firmy Multimedia Polska stanowi podstawę do podnoszenia opłat chociażby w przypadku wciąż rosnącej inflacji. Tak pisze o niej operator:

Uprawnia nas do wprowadzania zmian w umowie, w szczególności do podwyższania i wprowadzania nowych opłat abonamentowych w oparciu o wskazane w umowie przyczyny, przy czym zachowa Pani/Pan prawo do rozwiązania umowy w przypadku wprowadzenia przez nas zmian na podstawie tej klauzuli, bez konieczności zwrotu przyznanych ulg.

Pojawiła się również klauzula waloryzacyjna, która również umożliwi dostosowanie cen do obecnego wskaźnika inflacji, a operator opisuje ją tak:

Uprawnia nas do waloryzacji (indeksacji) opłat abonamentowych o wartość półrocznego lub średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Reguluje ona więc uprawnienie do podniesienia naszych cen w przypadku inflacji, a jeżeli podniesiemy ceny o wskaźnik inflacji, to w razie spadku cen na rynku (deflacja) zobowiązani będziemy do obniżenia naszych cen o wartość wskaźnika deflacji. W przypadku dokonania przez nas indeksacji, która zgodnie ze zmienianymi Postanowieniami wspólnymi umowy nie stanowi zmian warunków Umowy, nie będzie z tego powodu przysługiwać Pani/Panu prawo do rozwiązania Umowy bez konieczności zwrotu przyznanych ulg.

Abonenci powinni zatem nie tylko uważnie przeczytać obecnie podpisywane umowy, ale również w przypadku podnoszenia później cen zgodnie z zawartymi klauzulami wiedzieć, która z nich została zastosowana. Skoro w przypadku jednej można bezkosztowo zrezygnować z umowy, a druga nie pozwala na taki ruch, to trzeba wiedzieć, który wypadek obowiązuje przy konkretnej podwyżce. Operator powinien wyraźnie zaznaczać przy podwyżkach, który z mechanizmów stosuje.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Czytaj także:

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...

Programy CAD – projektuj bez ograniczeń z ZWCAD

ZWCAD 2024 to intuicyjne i kompleksowe oprogramowanie CAD, które umożliwia użytkownikom tworzenie precyzyjnych rysunków...

Nowość w Google Maps przydatna przy parkowaniu

W Google Maps kolejne nowe funkcje. Tym razem dotyczy to Android Auto, chociaż w...

Fundacja Lokalni została organizacją pożytku publicznego

W Krajowym Rejestrze Sądowym 21 listopada pojawił się wpis z informacją o nadaniu Fundacji...