W obliczu kryzysu związanego z koronawirusem Universal Pictures po raz pierwszy w historii funkcjonowania wytwórni, zdecydował się na udostępnienie kinowych nowości w technologii internetowego streamingu.
Do tej pory do dystrybucji w internecie premiery kinowe trafiały 90 dni od premiery. W ten sposób można będzie obejrzeć m.in. „Niewidzialnego człowieka”, „Polowanie” czy „Emmę”. Za każdy z tytułów trzeba będzie zapłacić w USA 19,99 dol. z możliwością obejrzenia filmu w ciągu 48 godzin. Ceny mają się różnić w zależności od lokalnych rynków.
Niektóre produkcje wytwórni będą dostępne na platformach VOD prowadzonych m.in. przez Amazona, Apple czy Comcast.
Koronawirus uderza w branżę filmową. Kina świecą pustkami. Świadczy o tym amerykański box office, który w ostatni weekend zanotował 55,3 mln dol., co jest najgorszym wynikiem od września 2000 r. gdy wartość sprzedanych biletów do kin w USA osiągnęła 54,5 mln dol.
Źródło: Wirtualne Media