Urząd Apelacyjny utrzymał karę 39,5 mln zł nałożoną na Plusa. Zrobił to w 2019 roku UOKiK. Spółka została ukarana za automatyczne włączanie klientom dodatkowo płatnych usług.
O decyzji Sądu Apelacyjnego poinformował na profilu na Twitterze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Swoją decyzję dotyczącą ukarania Plusa UOKiK ogłosił wiosną 2019 r. Dotyczyła ona dziewięciu usług włączanych klientom bez ich wyraźniej zgody. Usługi były darmowe jedynie przez miesiąc lub dwa. Po tym czasie należało wnosić za nie opłaty od dwóch do 20 zł.
Wśród w ten sposób aktywowanych usług znalazły się takie związane z internetem mobilnym jak blokowanie nieodpowiednich stron, oferty VoD Ipli i HBO GO oraz Plus Music News. Czasem jeden klient miał aktywowanych kilka usług.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakładając karę na Plusa przypomniał, że przepisy ustawy o prawach konsumenta wymagają, aby przedsiębiorca przed podpisaniem umowy uzyskał wyraźną zgodę klienta na każdą dodatkową płatność. Wysokość nałożonej kary to 39,46 mln zł. Plus musi również zawiadomić o uprawomocnieniu się decyzji klientów. Ma to zrobić poprzez opublikowanie jej treści w swoim serwisie internetowym oraz zamieszczenie komunikatu w dwóch ogólnopolskich dziennikach. Ma również wysłać listy polecone do wszystkich abonentów obciążonymi opłatami.
Oczywiście Plus wykorzystywał wszelkie formy odwoławcze od tej decyzji. W połowie 2021 roku orzeczenie prezesa UOKiK podtrzymał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Teraz karę utrzymał Sąd Apelacyjny. Plus może jeszcze złożyć skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego.
Źródło: wirtualnemedia.pl