TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Jakie działania powinny podjąć sklepy online w 2023 roku?

W 2023 roku firmy e-commerce by odnieść sukces, będą musiały zaoferować klientom specjalne okazje. 75 proc. osób śledzi profile marek w mediach społecznościowych w poszukiwaniu kuponów zniżkowych. To szansa dla mniejszych sklepów, które mogą oferować niższe ceny, by przyciągnąć kientów.

Dane Euromonitora wskazują, że 75% konsumentów nie planowało w ubiegłym roku zwiększenia wydatków. Przy rosnących cenach oznacza to większe planowanie zakupów i baczniejsze zwracanie uwagi na koszty. Przekłada się to na szukanie okazji, obniżek, promocji i specjalnych kuponów.

Jednocześnie w przewidywaniach Euromonitora w 2023 r. sprzedaż detaliczna wzrośnie o 6,5 proc. Przełoży się to na wydatki na całym świecie na poziomie 54 bln dolarów. Żeby brać udział w tym rynku sklepy e-commerce powinny przeanalizować potrzeby konsumentów i dostosować do nich ofertę. Nie chodzi jedynie o produkty, ale też o ich ceny czy sposób realizacji płatności. Każdy element ma znaczenie i może zadecydować o sukcesie lub porażce.

Najważniejsza jest cena

Okazuje się, że cena jest dla klientów ważniejsze niż lojalność i przyzwyczajanie do konkretnego sklepu. Jeśli znajdą okazję gdzie indziej, to z niej skorzystają. W trakcie Black Friday prawie 40 proc. kupujących po raz pierwszy robiło zakupy w danym sklepie online właśnie z uwagi na wyjątkową ofertę promocyjną.

Dla poszukiwaczy rabatów priorytetem ponad wszystko są atrakcyjne oferty, nawet jeśli promocja jest dostępna w sklepie, którego nie znają. Ten trend to wielka szansa dla mniejszych sklepów internetowych, które nie zyskały jeszcze szerokiej rozpoznawalności wśród klientów. Jeśli kupujący poczują, że trafiła im się świetna oferta, to prawdopodobnie przystąpią do zakupu. Jest tylko jeden szkopuł – muszą czuć się bezpiecznie w całym procesiekomentuje Efi Dahan, Dyrektor Zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią I Izrael.

Dlatego e-sklepy muszą być nastawione na to, że 2023 r. będzie rokiem poszukiwaczy rabatów. Klienci dłużej będą podejmować decyzje zakupowe, porównywać ceny i szukać najtańszych ofert. Jednak jeśli coś będzie wydawać się zbyt piękne, to wzbudzi ich czujność. Świadomość oszustw w internecie także w kwestiach związanych ze sprzedażą rośnie. To sprawia, że małe firmy powinny skutecznie budować reputacje. Wiadomo, że rozpoznawalne filmy nie mają problemów z pozyskiwaniem klientów właśnie przez to, że są znane i sprawdzone przez wielu.

Bezpieczeństwo podczas zakupów ma znaczenie

Najnowsze Europejskie badanie przeprowadzone przez PayPal pokazuje, że najistotniejszą barierą przy zakupach online dla klientów są obawy o bezpieczeństwo. Dlatego 48 proc. osób rezygnuje z zakupów, gdy w trakcie płatności nie są pewni bezpieczeństwa i wiarygodności przekazu pieniędzy.

Skorzystanie z oferty sklepu, którego nie znamy, będzie łatwiejsze, gdy  w takim sklepie dostępna jest płatną, która już sprawdziliśmy. Prosty i zrozumiały system transakcyjny zachęci do zakupów klientów, a oferowanie popularnych metod płatności podniesie zaufanie do całej strony.

Ma to szczególne znaczenie gdy, co dziesiąty Polak deklaruje, że rezygnuje z zakupów i płatności w firmach, z którymi miał wcześniej negatywne doświadczenia. W przypadku handlu internetowego rynek jest bardzo szeroki, co oznacza, że konsumenci mają możliwość poszukiwania zarówno najlepszych ofert cenowych, ale także zaufanych partnerów zakupowych, którzy sprawią, że będą oni zadowoleni z zakupów mówi Efi Dahan.

Raport E-commerce Index 2022 nie pozostawia złudzeń. Jeśli w kilku sklepach produkt oferowany jest w tej samej cenie, to 60 proc. polskich kupujących zdecyduje się na zakupy tam, gdzie jest znana im metoda płatności jak PayPal. Ma to szczególne znaczenie przy sklepach, które znajdują się poza granicami. Przetestowany przez klientów rodzaj płatności podnosi ich wiarygodność.

Źródło: materiały prasowe

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze