Popularność urządzeń marki Apple jest dobrze znana miłośnikom nowinek technologicznych. Gigant z Cupertino to gwarancja wysokiej jakości sprzętu, który oferuje najnowsze rozwiązania dostępne na rynku technologicznym. Dlatego w tym artykule nie skupimy się na wymienianiu zalet urządzeń Apple, a raczej na poradach dotyczących kupna sprzętu z jabłkiem w Polsce.

Jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę hasło iPhone albo MacBook Air, możemy natrafić na setki różnego rodzaju ogłoszeń – od serwisów aukcyjnych po pojedyncze sklepy internetowe. Czy jednak kupowanie markowego sprzętu w takich źródłach jest zawsze pewnymi dobrym rozwiązaniem? Poznaj wszystkie strony kupowania urządzeń Apple w Polsce.
Autoryzowany sprzedawca to podstawa
W przeciwieństwie do wielu światowych marek sprzętu technologicznego, Apple prowadzi wyjątkową politykę sprzedaży swoich produktów. Nie każdy sklep internetowy czy sprzedawca na popularnych serwisach sprzedażowych może handlować iPadami, Apple Watchami i innymi urządzeniami od Apple’a. Jak rozwikłać wątpliwość co do wiarygodności polskiego sprzedawcy? Najprostszą metodą jest sprawdzenie, czy dany sklep posiada status autoryzowanego sprzedawcy Apple. To kluczowe pojęcie, które jest w pewnym stopniu gwarantem zaufania dla konkretnej oferty. Znalezienie takiej informacji na stronie sklepu wydaje się łatwym zadaniem, aczkolwiek dziś każdy właściciel takiego e-sklepu może zamieścić w opisie podobną frazę. Jak zatem zweryfikować jej autentyczność?
Najprostszym i zarazem najlepszym sposobem na potwierdzenie wiarygodności sprzedawcy, który mianuje się “autoryzowanym” jest odwiedzenie oficjalnej strony Apple i skorzystanie ze specjalnego narzędzia “Znajdź autoryzowanego sprzedawcę”. Wówczas wyszukiwarka wskaże wszystkich zaufanych sprzedawców Apple w naszej okolicy. Ponadto można również skorzystać z opcji “Sprawdź pokrycie gwarancji”, gdzie również można zweryfikować kwestie autentyczności deklaracji, jakie znajdziemy w sklepie internetowym. Autoryzowanym sprzedawcom Apple wystawia specjalne certyfikaty, które potwierdzają ten aspekt. Można również zwrócić się bezpośrednio do sprzedawcy o uwierzytelnienie się w oczach klienta.
Dlaczego wiarygodny sprzedawca jest tak ważny?
Czasami można spotkać się z opiniami użytkowników iPhone’ów czy MacBooków, którzy kupili swoje urządzenia w przypadkowych sklepach, po czym okazało się, że sprzęt działa dobrze i wszystko jest w porządku. Jednak najczęściej problemem nie jest wadliwy produkt, oferowany przez takich sprzedawców, a kwestie związane z gwarancją i serwisem. To właśnie brak ochrony prawnej nabywców bywa najczęstszym kłopotem, jeśli nie kupiliśmy swojego iPhone’a od zaufanego sprzedawcy. Zdarza się, że urządzenia były kupowane np. legalnie w Stanach i tam rejestrowane na osobę prywatną, a w Polsce następowała dalsza sprzedaż, w teorii używanego telefonu, zegarka czy komputera. To może wpłynąć na decyzję o naprawie sprzętu w przypadku awarii.
Jeśli jakiekolwiek urządzenie czy generalnie produkt ulegnie uszkodzeniu bądź wykryjemy wadę fabryczną, mamy dwie ścieżki dociekania swoich praw konsumenckich. Pierwszą jest zwrócenie się bezpośrednio do producenta, natomiast drugą kontakt ze sprzedawcą i skorzystanie z gwarancji lub rękojmi. W przypadku produktów Apple sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana, dlatego zaleca się korzystanie z wiarygodnych źródeł, a najlepiej takich, które oferują również serwis urządzeń Apple.
Przykładem takiego autoryzowanego sprzedawcy Apple jest Lantre. Skorzystanie właśnie z ich usług oraz oferty niesie ze sobą kilka wymiernych korzyści dla kupujących i to już na etapie wyboru konkretnego urządzenia. W Lantre klienci mogą liczyć na ekspercką obsługę, która pomoże wybrać model urządzenia Apple skrojony do naszych potrzeb oraz budżetu. W Lantre znajdziemy również jedną z najszerszych ofert produktów dostępnych od ręki. Nie musimy zatem czekać tygodniami, a czasami nawet miesiącami, aby upatrzone urządzenie dotarło do nas zza oceanu. Ponadto biuro obsługi klienta Lantre działa przez 6 dni w tygodniu, dzięki czemu łatwo można uzyskać pomoc konsultanta jeśli zajdzie taka potrzeba.
Lantre Care, czyli profesjonalny serwis Twoich urządzeń Apple
Ostatnim argumentem za wyborem zaufanych sprzedawców takich jak Lantre jest dostęp do usług serwisowych, które realizowane są przez doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników, z gwarancją wykorzystania tylko oryginalnych części zamiennych Apple. Ponadto Lantre posiada specjalną ofertę Lantre Care, czyli szereg dodatkowych usług, które zapewnią większą trwałość sprzętu, a nabywcom spokój ducha. Chodzi tu m.in. o takie usługi jak:
- dodatkowe ubezpieczenie, które zabezpieczy nas od strony finansowej, np. w sytuacji kradzieży iPhone’a;
- service pack, czyli różne warianty serwisowe, dzięki którym naprawa przebiegnie szybko i bez dużych kosztów;
- ochrona ekranu, czyli jedno z najważniejszych zabezpieczeń. Dzięki niej unikniesz zarysowań czy zabrudzeń, które wydatnie wpływają na komfort użytkowania urządzenia.
Całość oferty Lantre Care dopełnia serwis Lantre, który zapewnia realizację ochrony AppleCare.