TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Grupa Polsat kupuje Interię za 422 mln zł

Grupa Polsat podpisała przedwstępną umowę nabycia Grupy Interia. Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W komunikacie giełdowym Cyfrowego Polsatu zaznaczono, że cena 422 mln zł zostanie pomniejszona o „określone płatności wykonywane przez spółki z Grupy Interia na rzecz sprzedających i podmiotów powiązanych sprzedających zrealizowane po dniu 31 grudnia 2019 r. oraz powiększona o odsetki naliczane wg stopy 3 proc. rocznie za okres od 31 grudnia 2019 r. do dnia zamknięcia transakcji od kwoty 410 milionów zł pomniejszonej o płatności, zgodnie z przyjętym w umowie przedwstępnej mechanizmem locked-box”.

Wraz z finalizacją transakcji Polsat Media podpisze z wydawnictwem Bauer i porównywarką finansową Rankomat (należącą do Bauer Media) umowę o świadczenie usług reklamowych. W ramach tej umowy oba podmioty będą płacić do Polsat Media łącznie 12 mln zł.

– Jesteśmy polską firmą i jesteśmy dumni z bycia liderem rynku mediów i telekomunikacji w Polsce. Zakup Grupy Interia to kolejna strategiczna inwestycja w rozwój naszej Grupy. Grupa Interia jest wiodącym graczem w tym segmencie – skomentował Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu.

– Kupujemy dobrze prowadzony biznes o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji. Dzięki Interii nasz kontent zyska kolejne pole eksploatacji. Nasza oferta dla reklamodawców zostanie wzbogacona o bardzo efektywne internetowe formaty reklamowe o szerokim zasięgu – wyliczył Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

– Chcemy mieć silną pozycję na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. Liczymy zarówno na potencjał Grupy Interia, jak i jej pracowników, ich kompetencje i doświadczenie, które z pewnością pozwolą nam skutecznie realizować nasze ambitne cele – dodał.

Veit Dengler, chief operating officer w Grupie Bauer komentując decyzję o sprzedaży Interii, podkreślił, że firma chce się skoncentrować kluczowych priorytetach strategicznych, choć nie zdradził, na czym firma będzie się szczególnie koncentrować.

W dobie koronawirusa i informacjach o zamykaniu kolejnych magazynów przez Grupę Bauer – decyzja ta może wydawać się za przedwczesną.

Polsatowi zaś i Interii prognozuje się dobrą przyszłość. Specjaliści z branży telewizji i internetu uważają, że za kilka lat Interia może być poważnym konkurentem dla Wirtualnej Polski i Onetu.

Źródło: Polsat

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze