Google wprowadza zmiany w Google Search, które opiera na generatywnej sztucznej inteligencji. Model Gemini pozwala Google na oferowanie funkcji ułatwiających i przyspieszających wyszukiwanie informacji w internecie.
Niedawno pisaliśmy o tym, że wyszukiwarce Google może zagrozić produkt od OpenAI, który stawia na sztuczną inteligencję.
Najwyraźniej Google się nie poddaje i rywalizuje także z nowymi propozycjami oferowanymi przez konkurencję. Firma w swojej wyszukiwarce wprowadza funkcję „AI Overviews”. Podsumowuje ona automatycznie informacje i odpowiada na skomplikowane pytania użytkowników
Nowa funkcja to także lepsze dostosowanie wyników wyszukiwania do potrzeb użytkownika. Z AI Overviews można już korzystać w USA, ale niedługo pojawi się w innych krajach.
AI dla lepszego planowania i organizacji
Nowość w wyszukiwarce Google to także narzędziem do planowania. Pozwoli to użytkownikom na planowanie trzydniowego jadłospisu czy stworzenia planu urlopowego z wykorzystaniem jedynie wyszukiwarki.
Google opracowuje także rozwiązanie pozwalające organizować wyniki wyszukiwania w tematyczne kategorie.
Wykorzystanie AI to również zmiana sposobu wyszukiwania, w którym nie trzeba się ograniczać tylko do tekstów, ale można wyszukiwać informację poprzez pytania na podstawie filmów. To rodzaj wyszukiwania wizualnego otwierającego nowe sposoby interakcji z cyfrowym światem.
Wprowadzenie kolejnych nowości związane jest z platformą Search Labs.
Dla zwolenników tradycji – filtr „Web”
Dla tych, którzy wola wyszukiwarkę w tradycyjnej formie, dostępny będzie filtr „web”, który umożliwiając użytkownikom otrzymywania klasycznych tekstowych linków. Google wprowadza tę funkcję na życzenie użytkowników. Zgłaszali oni, że w przypadku poszukiwania dłuższych tekstów czy korzystania z urządzeń z ograniczonym dostępem do internetu, wolą wyświetlać tylko linki tekstowe.
Źródło: źródło: Google Blog, Tech Crunch, benchmark.pl