TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Google rozprawia się z blokującymi reklamy

Google podejmuje decyzję o utrudnieniu używania blokerów reklam w swojej przeglądarce. Najprostsze działania są najskuteczniejsze. Dlatego w Google Chrome nie będzie można instalować uBlock Origin i innych tego typu dodatków.

Google Chrome jest jedną z największych przeglądarek. Decyzja o braku możliwości instalowania blokerów reklam dotknie zatem milionów osób na całym świecie. Jak szacuje PC World zmiana w Google Chrome dotycząca zakazu korzystania z adblockerów może być problemem dla 30 mln użytkowników.

Ograniczenia Google można czasowo ominąć

uBlock Origin jest jednym z blokerów reklam, którego działania uniemożliwi decyzja Google. Twórcy informują użytkowników, że aktualizacja Chrome’a wyłączy ten plugin. Jednak przez jakiś czas będzie możliwość, by włączyć go ręcznie i nadal z niego korzystać.

Ale i ta opcja zniknie finalnie z przeglądarki Google.

uBlock Origin by przetrwać przygotował uBlock Origin Lite. Obecnie ten plugin jest nawet polecany przez Google’a w jego sklepie z dodatkami. Ale po pierwsze nie oferuje on tak szerokiego zakresu blokad jak pierwotne narzędzie. Po drugie możliwe, że po zakończeniu wszystkich aktualizacji mających uniemożliwić stosowanie blokerów, znikną one także ze sklepu Google.

Źródło: telepolis.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze