Na stronie podatki.gov.pl pojawiły się najnowsze pytania i odpowiedzi dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur “KSeF”. Poniżej najważniejsze kwestie i wnioski płynące z nowych odpowiedzi Ministerstwa Finansów:
- Nie ma planów rezygnacji z wdrożenia KSeF w obligatoryjnej wersji.
- Nowa data wprowadzenia obowiązkowego KSeF zostanie ogłoszona między kwietniem a majem 2024 roku.
- Struktura FA(2) nie będzie modyfikowana.
- Ewentualne zmiany nie wpłyną na parametry oprogramowania zamówionego przez przedsiębiorców, co umożliwi kontynuację prac związanych z integracją systemów komercyjnych z KSeF.
- Projekt rozwiązań dotyczących zmian w ustawie wprowadzającej obowiązkowy KSeF oraz projekty aktów wykonawczych dotyczących KSeF będą przedmiotem konsultacji.
- Prace związane z wdrożeniem unijnego pakietu VIDA znajdują się we wstępnej fazie, a Polska stara się zapewnić, aby pakiet VIDA nie miał wpływu na funkcjonalności KSeF.
- Decyzja dotycząca włączenia faktur B2C do zakresu obowiązkowego KSeF jest nadal otwarta i będzie weryfikowana na dalszych etapach konsultacji.
- Rozważane jest wdrożenie KSeF etapami.
- Planowane jest przygotowanie kompendium wiedzy o KSeF oraz uruchomienie specjalnej infolinii, na której przedsiębiorcy będą mogli zgłaszać wątpliwości związane z KSeF.
- Przewidziane jest wydanie wyjaśnień o niewiążącym charakterze dotyczących stałego miejsca prowadzenia działalności w kontekście obowiązkowego KSeF.
- Potwierdzono, że nie są planowane:
- Wydłużenie czasu na przesyłanie do KSeF faktur wystawionych w trybach offline i trybie awaryjnym.
- Zniesienie obowiązku podawania referencji do faktur pierwotnych na zbiorczych fakturach korygujących.
- Zniesienie obowiązku podawania numeru KSeF przy dokonywaniu płatności za fakturę ustrukturyzowaną.
- Zmiana przepisów dotyczących uznania daty wystawienia faktury za datę jej przesłania do KSeF.
Treść odpowiedzi dostępna jest pod adresem: https://www.podatki.gov.pl/ksef/pytania-i-odpowiedzi-ksef/.
Zobacz też: