TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Do jakich celów używamy internetu?

​Serwis Sandvine opublikował właśnie ciekawy raport, z którego można dowiedzieć się, do jakich celów najczęściej używamy internetu. Raport podzielono na kontynenty, jednak warto skupić się w nim przede wszystkim na Europie.
Najpopularniejszymi czynnościami internautów na Starym Kontynencie są kolejno: przeglądanie stron internetowych (26 proc.), oglądanie filmów za pośrednictwem serwisu YouTube (24 proc.) oraz pobieranie plików przy użyciu klienta BitTorrent (12 proc.). Dane te dotyczą ruchu przychodzącego, natomiast nieco inaczej wygląda powyższe zestawienie w przypadku ruchu wychodzącego.
Tutaj na pierwszy plan wysuwa się BitTorrent (ok. 41 proc.), następnie jest ruch na stronach internetowych (ok. 11 proc.), zaś na trzecim miejscu uplasował się YouTube (ok. 8 proc.). Średnio mieszkaniec Europy wykorzystuje ok. 13,4 GB transferu miesięcznie, natomiast w przypadku urządzeń mobilnych transfer ten wynosi 311 MB i stale rośnie.
Pod uwagę wzięto również rosnącą popularność strumieniowania danych. W Europie przesyłanie strumieniowo plików audio i wideo odpowiada za 35 proc. ruchu, co jest wynikiem wyższym od ruchu generowanego poprzez przeglądanie stron internetowych (29 proc.).
Źródło: http://nt.interia.pl/internet/news-do-jakich-celow-uzywamy-internetu,nId,971144

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...

Programy CAD – projektuj bez ograniczeń z ZWCAD

ZWCAD 2024 to intuicyjne i kompleksowe oprogramowanie CAD, które umożliwia użytkownikom tworzenie precyzyjnych rysunków...