TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

DLACZEGO WARTO BYĆ MiŚOT-em – czyli co zrobić, by nie płakać jesienią [Konferencja MiŚOT Meeting 2019-05-13/15]

 

Podczas trwającej Konferencji MiŚOT Meeting odbył się panel zatytułowany “DLACZEGO WARTO BYĆ MiŚOT-em  – czyli co zrobić, by nie płakać jesienią”. Prowadzący – Robert Płonka / JU: agencja oraz Sebastian Pycia / Art-Com pochylili się nad tematem obecnego stanu rynku ISP w Polsce oraz zmian, które nadchodzą dzięki wspólnemu działaniu i konsolidacji MiŚOT. 

MiStrategia – to strategia promocji marki MiŚOT, wdrażana przez lokalnych operatorów, początkowo finansowana z budżetu Stowarzyszenia e-Południe, której koordynatorem jest jego spółka mediowa Projekt MdM, wspierana przez Partnerów projektu.

To lokalni ISP odpowiadają za powstanie internetu w Polsce, budowę pierwszych sieci oraz ogólny rozwój infrastruktury. Niestety, zmienił się układ sił, przez co usługa dostępu do sieci w tym momencie zagarniana jest przez dużych graczy, a więc firmy dysponujące dużymi budżetami reklamowymi. Prace nad marką MiŚOT rozpoczęto od dokładnego researchu sieci i sprawdzenia opinii użytkowników. Zebraliśmy dużą ilość danych, które zaczęły wskazywać nam swego rodzaju obietnicę rozwiązania.

Pojawiły się również pierwsze objawy problemów, w tym problem nadrzędny: brak wyraźnie zarysowanego podziału na internet korporacyjny i lokalny, a także związaną z tym niską świadomość znajomości lokalnych dostawców internetu. Prowadzono też termin LOKALNOŚCI – …czyli DNA MiŚOT-ów – coś, czego nikt Wam nie zabierze, ponieważ duże korporacje z natury są duże i są korporacjami – nie mają nic wspólnego z lokalnością.

Lokalność MiŚOT-ów oparta jest na szczerości. To prawdziwe działania, które wpływają na otoczenie i środowisko lokalne. To różne, najdrobniejsze akcje charytatywne, a także przykłady współpracy z samorządami czy szkołami. Wszystkim Polakom dana zostaje realna alternatywa w kontekście wyboru lokalnego dostawcy.

Dzięki przeprowadzeniu badań z renomowanym instytutem badawczym Millward Brown, poznano najczęstsze problemy użytkowników internetu. MiŚOT-y nie muszą rezygnować ze swojej autonomii. Marka jest dla nich dodatkowym wsparciem w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej – swoistym głosem, dzięki któremu będą słyszalni w całej Polsce.

Lokalny dostawca internetu, który zdecyduje się przystąpić do projektu, nic nie traci – może jedynie zyskać.

Na tym etapie to istotne, by lokalni dostawcy pokazali swoją siłę i wspólnie stworzyli realną i konkurencyjną alternatywę dla ofert dużych dostawców internetu. By tego dokonać, trzeba się zjednoczyć.

Podczas konferencji MiŚOT Meeting do MiStrategii dołączyło ponad 100 firm! Zainteresowanie MiStrategią przekroczyło nawet oczekiwania Organizatorów!
 
Ty też możesz wesprzeć projekt wchodząc na stronę mistrategia.misot.pl.
 
Pełna relacja z panelu dostępna TUTAJ

Michal.Koch
Michal.Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze