8 kwietnia 2022 sfinalizowano transakcję połączenia WarnerMedia (AT&T Inc.) i Discovery. W jej wyniku powstał nowy podmiot na globalnym rynku mediów i rozrywki – Warner Bros. Discovery.
– Dzięki połączeniu naszych potencjałów i różnych modeli biznesowych, Warner Bros. Discovery zaoferuje widzom zróżnicowane i najpełniejsze portfolio treści – dostępnych w kinach, telewizji i na platformach streamingowych – powiedział David Zaslav, CEO Warner Bros. Discovery.
Umowa zawarta w formie Reverse Morris Trust zawiera postanowienie o otrzymaniu przez AT&T40,4 mld dol. w gotówce. Natomiast WarnerMedia zachowa część swojego zadłużenia.
Akcjonariusze za każdą akcję AT&T posiadaną w momencie finalizacji transakcji otrzymali 0,241917 udziałów w WBD. Jednocześnie posiadają oni taką samą liczbę akcji AT&T , co przed fuzją. Łącznie otrzymali oni 1,7 mld udziałów w WBD – 71 proc. wszystkich akcji nowej spółki.
Pozostała część udziałów należy do dotychczasowych akcjonariuszy Discovery.
– Dzisiejsze wydarzenie to kamień milowy nie tylko dla Warner Bros. Discovery, ale również dla naszych akcjonariuszy, dystrybutorów, reklamodawców, partnerów kreatywnych, oraz – co najważniejsze – dla naszych odbiorców na całym świecie – podkreśla David Zaslav.
Warnermedia Discovery
Warner Bros. Discovery będzie oferować formaty rozrywkowe, relacje sportowe i programy informacyjne, które do tej pory dostarczało WarnerMedia oraz treści non-fiction, międzynarodową rozrywkę i sport, z których znane było Discovery. Będą to formaty własne, jak i licencjonowane.
Pośród kanałów znajdą się Discovery Channel, discovery+, Warner Bros. Entertainment, CNN, CNN+, DC, Eurosport, HBO, HBO Max, HGTV, TLC, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, Animal Planet, Science Channel, New Line Cinema, Cartoon Network i inne.
– Stoimy u progu epokowych wyzwań w komunikacji, a tym samym rozpoczynamy nową erę w historii AT&T. W związku z finalizacją naszej transakcji, planujemy rekordowe inwestycje w rozwój obszarów takich jak 5G i światłowody – które cechuje wysoka dynamika wzrostu. Jednocześnie chcemy być liderem na amerykańskim rynku szerokopasmowym – dodaje John Stankey, CEO AT&T.
– Dzięki połączeniu z WarnerMedia Discovery zyskuje utalentowany i innowacyjny zespół. Powstaje nowa, prężnie rozwijająca się organizacja o globalnym zasięgu i kompetencjach pozwalających stać na czele transformacji, która ma obecnie miejsce na rynku mediów i rozrywki, dystrybucji skierowanej bezpośrednio do konsumentów (direct-to-consumer) oraz całej branży technologicznej – przekonuje John Stankey, CEO AT&T.
Od otwarcia giełdy Nasdaq 11 kwietnia Warner Bros. Discovery, Inc. notowane jest pod symbolem „WBD”.
Źródło: satkurier.pl