Deutsche Telekom szuka nabywcy na swój portal internetowy T-online. Portal powstał w połowie lat 90-tych, jako portal internetowy oraz marka ISP. Z czasem usługi zostały przeniesione pod inne marki grupy DT. W 2004 r. DT płaciło za mniejszościowy pakiet akcji T-online 3 mld euro, jednak wtedy był to jeszcze dostawca dostępu do Internetu.
Niemiecki tygodnik Spiegel informuje, że telekom najpierw nastawiony był na sprzedaż T-online wydawnictwu Axel Springer, jednak gdy okazało się, że nie może uzgodnić transakcji, wynajął bank BNP Paribas do przygotowania prospektu informacyjnego i poszukania potencjalnych nabywców na portal. W ubiegłym roku DT udało się sprzedać udziały swojego internetowego serwisu ogłoszeń drobnych Scout24.
Jak zauważa portal TELKO.in, podobną tendencję można zauważyć także na innych rynkach. Wiele innych firmy telekomunikacyjnych najpierw inwestowało w dotcomy, by następnie stopniowo wyzbywać się własnych mediów internetowych. France Telecom zrezygnowało z portalu i marki Wanadoo, a Telekomunikacja Polska z Wirtualnej Polski.
Źródło: TELKO.in
Zdjęcie: telekom.com