Nastroje i oczekiwania konsumentów zmieniają się. Ponad połowa z nich uważa obecnie, że bezpieczeństwo jest dla nich najważniejszą częścią oferty operatorów telefonii komórkowej. Na drugim miejscu jest mobilna rozrywka.
Badanie Coleman Parkes Research zostało zrealizowane na zlecenie Allot, jednego globalnych liderów oferujących rozwiązania w obszarze cyberbezpieczeństwa.
Potrzeby konsumentów w zakresie cyberbezpieczeństwa jeszcze bardziej podkreśla fakt, że na kolejnych miejscach wśród najbardziej oczekiwanych przez nich usług oferowanych przez operatorów telefonii komórkowej znalazły się: ochroną przed cyberprzemocą (13 proc. wskazań), ubezpieczenie telefonu (12 proc.), a także możliwość kontroli rodzicielskiej poczynań dzieci w internecie (7 proc.).
Aż 56 proc. respondentów wskazała także, że chce, aby ochrona przed zagrożeniami w sieci była częścią pakietu usług oferowanych przez ich operatora – w porównaniu do zaledwie 8 proc. takich wskazań w 2020 roku. Co więcej, aż 48 proc. konsumentów oczekuje też preinstalowanych przez producentów zabezpieczeń na swoich telefonach.
Inne kluczowe wnioski z raportu Allot Telco Security Trends H1 2022 obejmują:
- 57% konsumentów stwierdziło, że nie wie, które rozwiązanie cyberbezpieczeństwa wybrać. Oznacza to nasilenie się zagubienia konsumentów w tym obszarze, bo w 2020 roku takiej samej odpowiedzi udzieliło 31% respondentów;
- 62% konsumentów stwierdziło, że bezpieczna łączność jest podstawową ofertą, której oczekują od dostawców usług mobilnych;
- 84% konsumentów uważa, że zabezpieczenia powinny już znajdować się na urządzeniu lub że odpowiedzialność za bezpieczeństwo powinna spoczywać na producencie urządzenia lub dostawcy usług.
- 75% konsumentów stwierdziło, że ufa swojemu operatorowi komórkowemu w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami.
- Ponad 90% konsumentów jest gotowych zapłacić za ochronę przed cyberzagrożeniami.
Choć badanie Allot zostało przeprowadzone jedynie wśród klientów operatorów telefonii komórkowej (w pierwszym kwartale 2022 roku), jego wyniki można też zapewne ekstrapolować na ogólne oczekiwania użytkowników Internetu w zakresie cyberbezpieczeństwa. Wynika też z niego pośrednio, że świadomość zagrożeń związanych z użytkowaniem telefonów komórkowych i Internetu stale rośnie. Warto też przypomnieć, że od lat na zjazdach i konferencjach małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych pojawia się idea komercjalizacji produktów związanych z cyberbezpieczeństwem.
Raport z pełnymi wynikami badań Allot Telco Security Trends H1 2022 dostępny jest tutaj.
Źródło: Informacja prasowa Allot