Ponad 28 mld dol. zainwestuje w tzw. chmurę Alibaba Group. W ten sposób chce poprawić swoją zagraniczną pozycję na rynku usług.
Inwestycja, o której mowa jest ogromna, stanowi ok. połowę zysku wygenerowanego przez Alibabę w 2019 r. Chińska firma chce przeznaczyć środki z inwestycji na rozbudowę sieci centrów danych, która obecnie liczy 21 obiektów. Środki zostaną też skierowane na rozwój technologii, na przykład w głębokiego uczenia maszynowego.
Internetowy gigant postawił na rozwój usług w chmurze, który szybko nadrabia zaległości do globalnego lidera tego sektora (Microsoftu) oraz Amazona. Alibaba jest uznawana obok Tencentu i Baidu za jednego z najważniejszych rynkowych graczy.
Głównym celem Alibaby w średniookresowym terminie jest zwiększenie bazy klientów, oferty oraz rozbudowa infrastruktury. Krótkoterminowo firma nie będzie martwiła się rentownością.
Podobnie jak w przypadku Amazona usługi Alibaby „w chmurze” rozwinęły się na bazie mocy obliczeniowej firmy wykorzystywanej do obsługi podstawowej działalności. Chińczycy mają jednak ogromną przewagę nad konkurentem, ponieważ działają na nienasyconym lokalnym rynku.
Źródło: forsal.pl