Branża telekomunikacyjna będzie walczyć z negatywnym wpływem biznesu na środowisko

116

Telekomy chcą być ekologiczne. Od dziś T-Mobile rusza z akcją sprzedaży odnowionych Apple iPhone, które mają być dostępne pod szyldem „Smartfon Regeneracja”. Inicjatywa ma na celu ograniczyć wpływ produkcji urządzeń na środowisko.

 Konrad Mróz z T-Mobile Polska przekazał: „Są klienci, którzy chętnie skorzystają z oferty zakupu telefonu używanego, ale w 100 proc. sprawnego i na gwarancji. Wraz z rosnącą świadomością ekologiczną społeczeństwa ten trend będzie coraz popularniejszy”.

Uśredniona żywotność smartfona w Europie to trzy lata, natomiast rocznie sprzedawanych jest 211 mln urządzeń. Już same europejskie smartfony są odpowiedzialne za 14 mln ton emisji (ekwiwalentu CO2) rocznie. Wydłużenie ich żywotności o rok to ponad 2 mln ton emisji CO2 mniej, natomiast do 2030 roku zaoszczędziłoby to rocznie aż 10 mln ton emisji.

Należy się spodziewać, że tematyka ekologicznego podejścia do biznesu zdominuje większość branż już w niedalekiej przyszłości. Ograniczenie negatywnego wpływu działalności przedsiębiorstw na środowisko naturalne jest również jednym z filarów Kodeksu Odpowiedzialności Społecznej, którego inicjatorami jest Stowarzyszenie e-Południe.

Źródło: biznes.newseria.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here