TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Badanie konsumenckie osób ze szczególnymi potrzebami

Urząd Komunikacji Elektronicznej przygotował badanie konsumenckie osób ze szczególnymi potrzebami 2022 r. Większość z nich posiada dostęp do internetu. Przy czym najczęściej jest to dostęp do internetu stacjonarnego, ale 75 proc. ma również dostęp do internetu mobilnego.

W badaniu przeprowadzonym przez UKE sprawdzano wiele aspektów korzystania przez osoby ze szczególnymi potrzebami z usług telekomunikacyjnych. 45 proc. przebadanych osób ma świadomość konieczności świadczenia przez operatora telekomunikacyjnego usługi z udogodnieniami dla osób ze szczególnymi potrzebami. Mimo tego większość nie wie, czy ich operator w BOK umożliwia chociażby kontakt poprzez tłumacza migowego online. 37 proc. wie o konieczności zaoferowania odpowiedniego urządzenia dopasowanego do potrzeb osoby z niepełnosprawnością przez pracownika BOK.

Niemal 50 proc. osób dostrzega zmiany na rynku telekomunikacyjnym w Polsce w ostatnim roku. Głównie większą liczbę ofert. Epidemia Covid-19 przyczyniła się do tego, że więcej osób ze szczególnymi potrzebami ma potrzebę korzystania z usług telekomunikacyjnych.  Najczęsciej były to połączenia głosowe, ale nie tylko.

78,3 proc. osób ze szczególnymi potrzebami korzysta z komunikatorów internetowych i najczęściej jest to Messenger. Ponad 60 proc. osób uznało, że komunikacja poprzez komunikatory internetowe jest dla nich bardziej funkcjonalna niż połączenia w sieci mobilnej.  

Raport UKE:

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze