Atak ransomeware został przeprowadzony na sieć sklepów z elektroniką MediaMerkt. Zainfekowano międzynarodowe systemy komputerowe. Nie wiadomo, czy w trakcie ataku wyciekły dane klientów.
Pracownicy otrzymali ostrzeżeni, by nie korzystali z komputerów w sklepach. Mieli także odłączyć kasy od internetu i nie restartować systemu. To wszystko z uwagi na atak ransomware, który przeprowadzono na sieć sklepów.
Problemy dotyczą Holandii, Belgii i Niemiec.
Rzecznik firmy poinformował o sytuacji niemieckie media. Jednak nie powiedział, czy atak spowodował również wyciek danych klientów.
Sklepy pozostają otwarte, ale klienci mogą kupić tylko produkty, które fizycznie znajdują sięna półkach. Nie ma odbiorów i zwrotów paczek zamawianych internetowo. Sklepy nie wysyłają zamówień.
Na prośbę cyberdefence24.pl sklep skomentował sytuację wysyłając do portalu oświadczenie:
“MediaMarkt Saturn Retail Group stał się celem działań o charakterze cyberprzestępczym. Firma natychmiast zawiadomiła odpowiednie władze i pracuje intensywnie, aby zidentyfikować systemy, których dotyczy problem i jak najszybciej naprawić poniesione szkody. W sklepach stacjonarnych dostęp do niektórych usług może być obecnie ograniczony. MediaMarktSaturn intensywnie pracuje nad tym, aby wszystkie usługi jak najszybciej były ponownie dostępne bez ograniczeń. Firma będzie informowała o dalszych działaniach”.
Źródło:cyberdefence24.pl