Walka o talenty i pracowników trwa w najlepsze. Coraz więcej firm stawia nie tylko na rozwój swoich pracowników, ale również na wspieranie kompetencji partnerów, dystrybutorów, dealerów i operatorów.
Firmy, które współpracują z setkami czy tysiącami zewnętrznych partnerów, tworzą wewnętrzne akademie i programy rozwoju. To pozwala im wyróżnić się jako te, które nie tylko oferują produkt, usługę, rozwiązanie, ale też dają partnerom wiedzę i umiejętności.
Znaczenie tego trendu dostrzegł również zarząd MiŚOT S.A. (to oczywiście skrót od mali i średni operatorzy telekomunikacyjni). W związku z tym uruchomiony został program nastawiony na edukację i podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników i współpracowników – MiŚOT Akademia. Jej częścią jest platforma SalesOn.
Nowoczesna edukacja
Stworzenie tego projektu było dużym wyzwaniem, ma też ogromne znaczenie dla dalszego rozwoju środowiska małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych. Już wkrótce Akademia zapewni pracownikom dostęp do specjalistycznej wiedzy. W konsekwencji pozwoli to ograniczyć ich rotację, umożliwi też łatwiejsze zidentyfikowanie ekspertów z konkretnych dziedzin i stworzenie mapy brakujących kompetencji.
Akademia MiŚOT została zaprojektowana w sposób, który umożliwia każdemu uczestnikowi skorzystanie z wybranych bezpłatnych szkoleń online lub płatnych ścieżek tematycznych. W przyszłości organizowane będą także szkolenia stacjonarne oraz w modelu hybrydowym. Ważnym elementem platformy są testy wiedzy, na podstawie których już niebawem będzie można uzyskać certyfikaty. Cała platforma została też uporządkowana tematycznie pod kątem potrzeb operatorów. Można tu znaleźć zarówno artykuły, jak i materiały wideo, specyfikacje techniczne czy studia przypadków.
Od branży dla branży
Oprócz szkoleń z obszaru sprzedaży, które już dziś są dostępne na platformie SalesON, Grupa MiŚOT stawia na tworzenie własnych, dopasowanych do branży telekomunikacyjnej. Aby zapewnić ich odpowiednią jakość, powołana została Radę Programowa, która ma zadbać o to, aby projekt wykraczał poza standardowy zbiór webinarów i był przedsięwzięciem szkoleniowo-rozwojowym na miarę XXI wieku. Bardzo ważne jest przy tym zaprojektowanie elementów grywalizacyjnych, które będą motywowały użytkowników do rozwoju i korzystania z oferty szkoleniowej.
– Akademia jest też motywacją do podnoszenia jakości usług – mówi Marcin Orocz, kierownik Biura Projektów w grupie. – W zamian za zdobycie nowych umiejętności odblokowana zostanie dla dystrybutorów możliwość przystąpienia do ogólnopolskich przetargów, projektów komercyjnych i nie tylko. Chcemy, aby Akademia pozwalała też na swobodną wymianę kompetencji w prostym modelu rozliczeniowym
Pilotaż
Przed pełnym udostępnieniem projektu Grupa MiŚOT dokładnie analizuje potrzeby operatorów poprzez przeprowadzenie badań i wywiadów. Uruchomiony został także pilotaż dla 150 ochotników, którzy testują zasoby Akademii.