TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Sejm zakazuje automatycznych telemarketerów

W Sejmie przeszła poprawka mająca zmienić podejście do tzw. robocalls, czyli automatów dzwoniących z ofertami do konsumentów. Nowelizacja prawa zapowiada walkę z tymi irytującymi połączeniami.

Robocall wykonywany jest przez automatyczny autodialer, a rozmowa prowadzona tak, aby rozmówca nie wiedział, że rozmawia z botem.

Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta została zaproponowana przez posłankę Lewicy Marcelinę Zawiszę. Automatyczne systemy służące do reklamowania dóbr i usług mogą zatem stać się zakazane przez prawo.

Zakaz ma dotyczyć nie tylko marketingu bezpośredniego, ale również niezamówionej informacji handlowej.

Posłanka Zawisza dodaje: – Zajmował się tym wcześniej Urząd Komunikacji Elektronicznej, ale tylko dwie sprawy zakończyły się uiszczeniem kary.

Ofiarami automatycznych sprzedawców padali najczęsciej seniorzy, którzy nie zdawali sobie sprawy, że nie rozmawiają z telemarketerem.

Źródło: nowymarketing.p

Michał Koch
Michał Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze