Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej przedstawia stanowisko dot. wykazywania w billingach i wykazach usług połączeń z bezpłatnymi numerami z zakresu „116″. Połączenia z tym numerem mają być w pełni dyskretne i zapewniać poufność komunikacji. Dlatego nie będą wykazywane na bilingach.
Numer „116” jest efektem działań Komisji Europejskiej. W 2006 r. podjęła ona prace na rzecz praw dziecka. W ich ramach ustaliła sześciocyfrowy numer telefonu na terytorium UE, który ma być przeznaczony na telefon zaufania. Numer ten zaczyna się od 116. W Polsce została uruchomiona sieć takich numerów. 116 123 – telefon wsparcia emocjonalnego, 116 111- telefon zaufania dla dzieci, 116 000-numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci.
Połączenie z tymi numerami są bezpłatne i nie wpływają na wysokość rachunku. Nie powinni być one także wykazywane w zestawieniach, by zachować poufność.
Dostawcy usług telekomunikacyjnych traktowali prezentację w bilingach i wykazach usług połączeń z bezpłatnymi numerami z zakresu „116″ w sposób niejednolity. Informacje o tym docierały do Prezesa UKE – Jacka Oko. Dlatego przedstawił on stanowisko w tej sprawie. Uznaje, że w przypadku połączeń na nr telefonów wsparcia dla osób doświadczonych przemocą zachowana ma być dyskrecja i poufność komunikacji. Dotyczy to także wykazywania takich połączeń w bilingach.
W stanowisku regulator rynku w zakresie obowiązku informacyjnego dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w sferze dokumentowania świadczeń, o którym mowa w art. 80 ust. 1, ust. 3 ustawy Prawo telekomunikacyjne informuje, że połączenia z numerem „116” mają być niewidoczne we wszelkich wykazach.
Pełne stanowisko Prezesa UKE:
Źródło: uke.gov.pl